Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, traversează o perioadă dificilă pe segmentul mașinilor electrice, confruntându-se cu o cerere mai slabă decât estimările inițiale. Compania germană a anunțat suspendarea temporară a producției la două fabrici din Germania, afectând, atât uzina din Zwickau, cât și pe cea din Emden. Începând cu 6 octombrie, fabrica din Zwickau va opri liniile pentru o săptămână, în principal din cauza interesului redus pentru modelul Audi Q4 e-tron. În același timp, la Emden, unde se produc modelele electrice ID.4 și ID.7, programul de lucru a fost deja redus, iar opriri temporare ale producției sunt iminente.
Te-ar mai putea interesa și: Volkswagen dezvăluie noul SUV electric compact, chiar înainte de Salonul Auto de la München
Situația arată presiunea majoră la care este supus Volkswagen, în contextul unei piețe europene saturate, al cererii scăzute și al competiției agresive din partea producătorilor chinezi. Mai mult, compania a raportat pierderi de 5,1 miliarde de euro la divizia Porsche, influențate atât de cererea redusă pentru modelele electrice, cât și de tarifele mai ridicate impuse de SUA.
În acest context, giganții chinezi profită de dificultățile rivalilor europeni. Xiaomi, cunoscut mai ales pentru telefoanele și produsele sale smart, își pregătește intrarea pe piața europeană a vehiculelor electrice în 2027. Compania intenționează să deschidă showroom-uri interactive, unde clienții vor putea testa atât modelele de mașini electrice, cât și întregul ecosistem de produse marca Xiaomi, de la gadgeturi la electrocasnice.
Xu Fei, vicepreședintele companiei, a confirmat că deși nu va fi lansat un model special creat pentru piața europeană, standardele de calitate vor fi adaptate cerințelor utilizatorilor locali. Xiaomi ia în calcul inclusiv construirea unei fabrici pe continent, pentru a-și consolida poziția și a evita tarifele impuse importurilor, după modelul altor producători chinezi precum BYD sau Xpeng.
Lansată recent în industria auto cu sedanul SU7 și SUV-ul YU7, compania a reușit deja să vândă 300.000 de unități pe piața chineză într-un singur an, performanță care a dus la o creștere de 170% a valorii acțiunilor sale.
Te-ar mai putea interesa și: Anunț de ultima oră de la RAR pentru șoferii români. Sunt vizați mulți proprietari de AUDI, BMW, Opel, Volkswagen, Toyota, Skoda și alte marci