Cariere

Jobul in 2022: De ce vor avea angajatorii acces la profilele de Facebook ale angajatilor

27 Aug, 12:52 • Redactia DailyBusiness
Tipul de date personale folosite de retaileri si companiile de publicitate pentru a personaliza ofertele de vanzare ar putea fi utilizate in viitor si de angajatori, conform unui studiu care arata ca aproape o treime dintre angajati ar permite accesul angajatorilor la datele personale, cum ar fi profilurile de social media.
Jobul in 2022: De ce vor avea angajatorii acces la profilele de Facebook ale angajatilor

Aceste informatii ar putea fi
folosite de angajatori pentru a intelege mai bine ce anume ii
motiveaza pe angajati, ratiunile pentru care si-ar schimba locul de
munca si factorii care ar putea duce la imbunatatirea conditiilor de
munca din perspectiva angajatului, potrivit studiului PwC Future of Work. Raportul ‘The future of work: A journey to 2022’.

PwC anticipeaza ca
aceasta modalitate de monitorizare a datelor personale ale
angajatilor va deveni din ce in ce folosita de companii in urmatorii
10 ani ca urmare a intrarii pe piata muncii a Generatiei Y (cu
aproximatie, cei nascuti intre 1980 si 2000) – avand in vedere ca,
pana in 2020, aceasta generatie va alcatui jumatate din forta de
munca globala, ceea ce va schimba atitudinile in privinta utilizarii
tehnologiei informatiei si a datelor personale.

Studiul arata ca
generatia mai tanara este mult mai deschisa in privinta accesului
angajatorilor la datele lor personale, 36% dintre cei chestionati
declarand ca ar fi dispusi sa-si dea acordul pentru folosirea acestor
date.

Raportul PwC propune
cateva scenarii pentru cum ar putea arata viitorul relatiilor de
munca, pe baza unui sondaj la care au raspuns 10.000 de angajati si
500 de specialisti in resurse umane din intreaga lume.

Tehnologia
informatiei este perceputa ca fiind principalul factor care va
transforma piata muncii
in urmatorii 5 pana la 10 ani, inaintea
schimbarilor demografice, evolutiei economiei si disponibilitatii
resurselor. 58% dintre specialistii in resurse umane chestionati
declara ca se pregatesc pentru aceasta schimbare, in timp ce un sfert
spun ca sunt deja pregatiti.

“Intocmai precum
retailerii si firmele de publicitate folosesc datele consumatorilor,
monitorizand activitatile acestora online si conturile de social
media pentru a personaliza experienta de consum, organizatiile ar
putea incepe in curand sa utilizeze datele personale ale angajatilor
(cu permisiunea acestora) pentru a personaliza si anticipa chestiuni
legate de performanta si retentie. Acest tip de analiza de date ar
putea include si monitorizarea in timp real a sanatatii angajatilor,
cu sfaturi proactive privind mentinerea si imbunatatirea sanatatii
pentru a reduce zilele de concediu medical”, a declarat Horatiu
Cocheci (foto), liderul echipei de servicii de consultanta pentru resurse umane, PwC Romania.

[img=5379][/img]

„Studiile noastre
releva faptul ca angajatii sunt mai deschisi in a-si comunica datele
personale decat se anticipa. Angajatii care fac parte din Generatia Y
sunt cei mai deschisi in a permite accesul angajatorilor lor la
datele personale, ceea ce inseamna ca monitorizarea de acest tip ar
putea deveni rutina in urmatorii ani. Echipele de resurse umane se
pregatesc deja pentru aceste schimbari si folosesc din ce in ce mai
mult analiza de date pentru a gasi atat oportunitatile de retentie
cat si problemele legate de performanta. Provocarea cea mai mare
pentru specialistii in resurse umane va fi de a convinge angajatii ca
beneficiile vor fi pe masura pretului platit prin oferirea accesului
si monitorizarea datelor lor personale”, a adaugat Horatiu Cocheci.

In timp ce studiile
arata ca majoritatea angajatilor (64%) cred ca tehnologia avansata
duce la imbunatatirea perspectivelor de angajare, 12% sunt
ingrijorati de impactul pe care l-ar avea asupra locurilor lor de
munca. De exemplu, un sfert sunt ingrijorati de faptul ca
automatizarea le pune slujba in pericol.

Transformarea
digitala este disruptiva si pentru programul de munca traditional
9.00-17.00, din moment ce oamenii pot fi contactati 24/7. In
timp ce pentru unii angajati aceste schimbari presupun o
flexibilitate mai mare, altii considera ca echilibrul dintre munca si
timp liber le este afectat
.

Studiul PwC releva faptul ca mai mult de
jumatate (59%) sunt pregatiti sa fie disponibili in orice moment prin
intermediul tehnologiei informatiei, in schimbul unui loc de munca
sigur. Numarul acestora creste la aproape doua treimi (64%) cand vine
vorba de Generatia Y.

„Tehnologia
informatiei va continua sa transforme modul in care lucram in
urmatorii 10 ani. In timp ce pentru o mare parte dintre angajati
aceste schimbari vor fi binevenite, companiile trebuie sa fie
constiente de potentialul perturbator asupra vietii angajatilor lor.
Managerii vor trebui sa dezvolte o cultura organizationala in care
tehnologia sa functioneze in avantajul tuturor angajatilor. Acest
lucru nu inseamna crearea de orare in care sistemele sa fie oprite,
ci dezvoltarea unei culturi organizationale in cadrul careia oamenii
sa poate folosi tehnologia pentru a-si imbunatatii viata, dar si sa
aiba control asupra timpului in care isi doresc acest lucru”
conchide Horatiu Cocheci.