Black Friday 2025, cel mai așteptat eveniment de shopping al anului în România, va avea loc pe 7 noiembrie. Organizatorii au anunțat că ediția de anul acesta promite să stabilească noi recorduri, interesul clienților fiind mai ridicat ca oricând, iar reducerile urmând să acopere o gamă largă de categorii, de la produse IT și electrocasnice, până la modă, frumusețe, casă și grădină, articole auto sau pentru copii, potrivit capital.ro.
Te-ar mai putea interesa și: Notino depășește rezultatele de Black Friday de anul trecut cu un număr record de peste 3,5 milioane de comenzi
Reprezentanții blackfriday.ro, platforma oficială a evenimentului, au explicat că data a fost aleasă strategic, pentru a le permite magazinelor să pregătească oferte atractive și livrări rapide, înainte de perioada aglomerată a sărbătorilor de iarnă.
Totodată, site-ul rămâne principalul punct de informare pentru cumpărători: aici vor fi publicate listele complete cu magazinele și brandurile participante, produsele-vedetă, cele mai bune reduceri și coduri promoționale, dar și actualizări în timp real prin intermediul unui Live Blog. În plus, vor fi disponibile ghiduri și recomandări pentru cumpărături inteligente, pentru a-i ajuta pe clienți să profite cât mai eficient de reduceri.
„An de an, Black Friday devine mai puternic și mai vizibil, iar în 2025 ne așteptăm la un interes record. Data de 7 noiembrie a fost stabilită astfel încât magazinele și clienții să aibă o perioadă optimă pentru reduceri și livrări înainte de Sărbători”, a declarat Diana Șendrea, Client Relations Manager la blackfriday.ro.
Pentru a înțelege dimensiunea evenimentului, este relevant să privim la ediția din 2024, care a doborât mai multe recorduri. Conform datelor raportate de eMAG, liderul pieței online, valoarea totală a vânzărilor a atins 896 milioane de lei într-o singură zi, cu 22% mai mult decât în 2023. În total, au fost comandate 3,2 milioane de produse, de către aproape 647.000 de clienți.
Cele mai căutate articole au fost din zona de consum rapid: cosmetice și suplimente (615.000 de produse vândute), băuturi, hrană pentru animale și produse de curățenie (706.000 de produse). Nu au lipsit însă categoriile clasice de Black Friday, jucării și articole pentru copii, mobilă, electrocasnice mici, IT și gaming.
Ediția din 2024 a adus și achiziții inedite: 19 automobile, dar și pachete de servicii, de la nopți de cazare până la bilete de avion. De asemenea, s-au cumpărat și produse sezoniere, inclusiv carne de porc, ceea ce arată diversitatea tot mai mare a ofertelor.
Un alt record al anului trecut a fost numărul mare de vânzători din Marketplace: peste 13.200 de selleri, care au contribuit la varietatea și atractivitatea promoțiilor.
Te-ar mai putea interesa și: Marii retaileri au aşeptări temperate înainte de Black Friday, care ar putea constitui un indice important privind puterea de cumpărare la nivel global