- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Salarii în PR. Câți bani câștigă pe lună un specialist în comunicare

10 Feb, 14:44 • Cornel Ghimeșan
Domeniul comunicării se schimbă constant. Tot mai mulți absolvenți de PR pătrund în această lume a cuvintelor și își găsesc job-uri în diverse companii multinaționale, agenții de comunicare, de publicitate, sau lucrează în departamente de Social Media.
Salarii în PR. Câți bani câștigă pe lună un specialist în comunicare

Salarii în PR. Un specialist în comunicare are rolul de a informa și a persuada publicul – țintă al unei organizații prin tot felul de canale și metode. El trebuie să gândească strategii de comunicare și campanii, să oranizeze tot felul de evenimente, să mențină relația cu presa, să monitorizeze performanța campaniilor, să creeze rapoarte de evoluție, să fie la curent cu tot ce se întâmplă în presă și în online.

Citește și O adolescentă de 17 ani și-a folosit economiile pentru a-și deschide o afacere. În ce a investit 2000 de dolari

Probabil că vă întrebați, desigur, și ce salariu are un om care lucrează în PR. Ei bine, totul depinde de companie și de anii de experiență în domeniu. Un PR Junior, aflat la început de drum, poate avea un salariu pornind de la 1700 de lei până la 3000 de lei. Un PR de nivel mediu, cu 3 – 5 ani de experiență, ar putea câștiga între 3000 și 5000 de lei, iar un Senior PR poate câștiga peste 5000 de lei.

Un specialist în PR poate să lucreze într-o la departamentul de comunicare al unei companii sau într-o agenție de PR sau poate să fie freelencer.

Avantaje când lucrezi într-o companie

  • ai un venit stabil, care îți intră lunar în cont.
  • nu e nevoie să plătești singur taxele și impozitele la stat, se ocupă compania.
  • poți primi bonuri de masă, asigurare de sănătate de la angajator.
  • ai o echipă care îți dă feedback și cu care poți face schimb de idei în mod constant.
  • poți avansa pe o poziție superioară.

Citește și Ce locuri de muncă ți se potrivesc în funcție de hobby-urile tale!Dezavantaje

  • nu poți schimba portofoliul de clienți.
  • programul e cel stabilit de șefi, nu de tine, și nu e prea flexibil.

Ce abilități trebuie să aibă un specialist în PR

Teoretic, trebuie să fi terminat o facultate de comunicare, de Litere, de limbi străine pentru a lucra în domeniu, dar nu e obligatoriu. În schimb, sunt foarte importante anumite abilități. 95% din activitatea unui PR este scrisul, așa că e obligatoriu să știe să scrie corect în limba română. De asemenea, e nevoie să aibă abilități foarte bune de comunicare, să se exprime clar și să fie convingător. Trebuie să fie informat în permanență cu tot ce se întâmplă în societate, să fie flexibil, să poată lucra în condiții de stres, să se obișnuiască cu multitaskingul.

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult