Un turist american s-a trezit cu o factură șocantă de 10.000 de dolari după ce, în timpul unui sejur la o vilă închiriată prin Airbnb, cineva din grupul său a făcut un banal selfie în baie.
Întâmplarea s-a viralizat rapid şi a stârnit dezbateri aprinse referitoare la taxele ascunse din industria cazărilor.
Tiktokerul Sean Davis a rezervat celebra vilă „Invisible House” din Joshua Tree pentru 2.400 de dolari pe noapte. Proprietatea, celebră pentru faptul că este construită integral din oglinzi, fiind integrată perfect în peisajul deşertului, a atras, de-a lungul timpului, celebrităţi precum Demi Lovato, Lizzo și Diplo, potrivit theworldinmypocket.co.uk
Cu o suprafață de 500 m², piscină interioară de 30 de metri și dotări high-tech, vila promitea lux și exclusivitate. Însă pentru Davis experiența s-a transformat rapid într-un coșmar.
Citeste si Apetitul românilor pentru croaziere a crescut cu 30%. Unde merg turiștii şi cât cheltuiesc
În timpul sejurului, un membru al grupului a postat pe Instagram un selfie făcut în baie, însoțit de un tag al unui brand cunoscut. Fotografia a fost redistribuită online, iar proprietarii au susținut că aceasta încalcă regulile de închiriere, considerând-o conținut comercial.
Câteva zile mai târziu, Davis a primit o solicitare de plată suplimentară de 10.000 de dolari. El a argumentat că postarea nu reprezenta o colaborare plătită și că activitatea sa profesională de fotograf s-a desfășurat în afara casei.
Dar subiectul banilor percepuţi suplimentar pentru presupusa promovare a brandului respectiv nu a fost singurul inconvenient de care s-a lovit turistul. Davis a descris experiența ca fiind „teribilă” şi din pricina faptului că pereții din oglindă ofereau intimitate doar ziua, în timp ce noaptea permiteau trecătorilor să vadă în interior.
Citeste si Cea mai scumpă cursă de taxi din Zagreb. Cât a plătit o turistă a pentru un drum de 2 kilometri
De asemenea, vila producea constant zgomote structurale, asemănătoare celor din clădirile de birouri, care făceau odihna aproape imposibilă.
Experții spun că taxele suplimentare pentru fotografii comerciale sunt uzuale la proprietățile de lux. Mulți proprietari monitorizează activitatea oaspeților pe rețelele sociale și pot solicita sume mari dacă descoperă conținut asociat cu branduri.
Avocații atrag atenția că aceste clauze devin tot mai complicate și greu de înțeles pentru turiști. În multe cazuri, legalitatea unor astfel de taxe depinde de cât de clar au fost comunicate în momentul rezervării.