Rețeaua de 31 de magazine Brico Depot a trecut la Altex anul trecut. După tranzacție, retailerul a decis să rămână client al al britanicilor de la Kingfisher (unul dintre liderii europeni ai pieței DIY). astfel că produsele acestuia vor fi găsite, în continuare, la rafturi.
”În prezent, avem șapte parteneri care operează în Europa, Orientul MIjlociu și Africa (EMEA) care achiziționează produse selectate sub marca proprie exclusivă (OEB) (a Kingfisher – n.r.), inclusiv Altex în România, după achiziționarea Brico Dépôt România”, spun reprezentanții Kingfisher, citați de economica.net.
Conform datelor Kingfisher, produsele marcă privată ale grupului sunt, în medie, cu 15-30 la sută mai ieftine decât produsele de brand de același tip și asigură o profitabilitate mai bună decât brandurile consacrate.
Citește și Ce salarii au încasat românii în 2025. București și Cluj conduc clasamentele salariale în România
La 2 mai 2025, grupul britanic Kingfisher a finalizat vânzarea participației sale de 100 la sută în Brico Depot România, obținând un venit de 53 de milioane de lire sterline (60,7 milioane de euro). Grupul a înregistrat însă o pierdere de 31 de milioane de lire sterline din vânzare (inclusă în elementele de ajustare) la sfârșitul semestrului I.
Vânzarea celor 31 de magazine Brico Depot din România a însemnat pentru grupul britanic un flux de numerar disponibil de 33 de milioane de lire sterline, net, și vânzări cu aproximativ 2 la sută mai mici din vânzarea României (anterior aproximativ -1 la sută), tranzacția fiind finalizată înainte de termenul prevăzut, potrivit companiei. În schimb, beneficiu anual al retailerului DIY se cifrează la aproximativ 10 milioane de lire sterline ce ajunge în profitul din vânzări al grupului. Cedarea activității Brico Depot România a fost finalizată în mai 2025, rezultând o pierdere din cedare de 31 de milioane de lire sterline, mai notează sursa citată.
Pe de altă parte, trecerea magazinelor Brico Depot la Altex nu va presupune întreruperi în activitatea magazinelor și a platformei online, iar politica de preț va rămâne aceeași, retailerul mizând de aceeași politică a sa, deja consacrată – cele mai mici costuri din piață, politică aplicabilă acum la ambele branduri din portofoliu.
Brico Depot și-a anunțat, de curând, planurile pentru magazinele din România, care presupun o ”gamă mai variată de produse”, cu o ofertă mai generoasă în categoriile grădină, bucătării, băi și iluminat, la care compania s-a consolidat deja drept unul dintre liderii pieței locale.