Economie

Marcel Boloş, anunţul anului: 319 km de autostradă în 3 ani asumaţi prin PNRR

11 Jan, 21:40 • Cornel Ghimeșan
Marcel Boloş ar putea face un transfer la ministerul Transportuilor la rocada PSD-PNL din luna mai, astfel că actualul ministrul al Fondurilor Europene şi-a făcut temele cu privire la autostrăzile lipsă ale României.
Marcel Boloş, anunţul anului: 319 km de autostradă în 3 ani asumaţi prin PNRR

Marcel Boloş avertizează că atragerea fondurilor din PNRR va fi extrem de complicată deoarece  jaloanele care vin sunt grele, pentru că trebuie să pui pe masa Comisiei 319 kilometri de autostradă în nu mai puţin de trei ani şi jumătate. ”Ne bucurăm că avem bani, e foarte important acest lucru, dacă ne uităm la politica de coeziune, primim banii pe măsură ce implementăm proiectele şi dacă apar riscuri în implementarea proiectului, pierdem banii. Mecanismul la PNRR îţi dă banii pe ţinte şi jaloanele pe care le-ai asumat că le realizezi până la momentul la care întocmeşti o cerere de plată”, a spus Marcel Boloş.

Victor Ponta dă de pământ cu Ministerul Transporturilor, din cauza eșecului Autostrăzii Comarnic – Brașov! „Poate că eu făceam prea ieftin, asta era problema”

Marcel Boloş anunţă că s-au plătit pasajele pentru urşi de pe Austostrada Transilvania

Marcel Boloş a arătat, despre acest nivel scăzut de plăţi, că anul 2022 a fost anul operaţionalizării PNRR şi a încheierii contractelor de achiziţie publică necesare pentru efectuarea păţilor, contractele pentru Autostrada A7, contractul pentru Lugoj-Deva, Lotul 2, pasajele supraterane pentru urşi,  Autostrada Transilvania.

Întrebat dacă este mulţumit de ritmul atragerii fondurilor, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a arătat că ”întotdeauna e loc de mai bine”.

”Faptul că am încheiat aceste contracte a fost o mare greutate mai ales pentru Ministerul Transporturilor care s-a mobilizat pentru ca să îşi ducă la bun sfârşit ce avea ca obligaţii prin PNRR dar de asemenea s-au încheiat contracte de finanţare pentru eficienţa energetică la cădiri publice, clădiri rezidenţiale şi urmează licitaţiile, iar acolo procedurile de achiziţie şi plăţile vor mai dura, dar sunt baza pentru a efectua plăţi în viitor. Sperăm să nu apară blocaje în implementarea proiectelor, pentru că apoi avem probleme cu jaloanele care vin, şi acelea sunt grele, în care trebuie să pui pe masa Comisiei 319 kilometri de autostradă. La comisiei nu există că licitaţia a fost contestată”, a explicat ministrul.

VIDEO: Încep lucrările la Autostrada Moldovei! „Regele Asfaltului” a scos utilajele. Demonstrație de forță în 2023


Trebuie să punem pe masă 319 km în nu mai puţin de trei ani şi jumătate, deci e limpede că aici domnul ministru şi echipa pe care o are trebuie să fie angrenaţi în monitorizarea implementării”, a completat Boloş.

Despre care va fi anul de aur pentru fondurile europene din PNRR, Boloş a arătat că fiecare an e un an de aur pentru că înseamnă peste 10 miliarde de euro, în fiecare an de aici înainte, cel puţin până în 2026.

El a afirmat că şi anii rămaşi până în 2029 când se termină politica de coeziune înseamnă tot ani de aur pentru că avem 46 de miliarde de euro faţă de 24 de miliarde pe care i-am avut faţă de perioada de programare precedentă.

”În 2022 am avut 5 miliarde de euro în politica de coeziune, un an foarte bun. Faţă de ce s-a întâmplat în anii precedenţi, când au fost 3, 5 miliarde, 4 miliarde. În 2023 suntem obligaţi la 7,5 miliarde, nu ştiu dacă vom reuşi acest obiectiv, este o sarcină grea şi pentru mine care de 15 ani fac fonduri europene. (..) Eu rămân în continuare la o ţintă de 95%”, a mai spus Marcel Boloş.

Marcel Boloş, despre o preluare a Ministerului Transporturilor, la rotaţia premierilor: Dacă e să ne raportăm la ce s-a semnat şi s-a încheiat în coaliţie, este o variantă care corespunde protocolului, este posibil acest scenariu

Ministrul Marcel Boloş a declarat miercuri, în emisiunea Talk News de la Prima news TV, despre o preluare a Ministerului Transporturilor, la rotativa premierilor, că dacă e să ne raportăm la ce s-a semnat şi s-a încheiat ca şi protocol în coaliţie, este o variantă care corespunde protocolului şi este posibil acest scenariu. El a ţinut să precizeze, despre păstrarea portofoliului fondurilor europene, că este decizia coaliţiei, care se va lua la momentul potrivit şi probabil că vor cântări şi rezultatele pe care le obţii ca ministru.

Doar 13 km la reţeaua de autostrăzi din România. Ministrul Sorin Grindeanu anunță ce lucrări s-au făcut la infrastructură și ce urmează în 2023

Ministrul Marcel Boloş a fost întrebat despre varianta unei preluări a ministerului Transporturilor, la rotativa din luna mai a premierilor, iar ministerul Investiţiilor să revină la PSD. ”Dacă e să ne raportăm la ce s-a semnat şi s-a încheiat ca şi protocol în coaliţie, este o variantă care corespunde protocolului, este posibil acest scenariu, dar eu am spus-o de multe ori, nu contează persoana mea. De unde ştiţi că nu mi-ar plăcea Finanţele?”

Boloş a ţinut să precizeze că ”a lucrat 4 ani în Ministerul Transporturilor, s-a implicat în atâtea proiecte de infrastructură, dar pe de altă parte, pregătirea lui pe fond este de finanţist, iar de 15 ani este în fonduri europene”.

E dificil de decis. Îţi erodezi din credibilitate dacă nu rămâi statornic pe un domeniu. Până la urmă, reţeta pentru orice ministru este să îşi păstreze linia profesională căreia i s-a dedicat”, a completat el.

Despre păstrarea mandatului la Fonduri Europene, Boloş a spus că are o serie de proiecte pe care le-a pornit, cel de digitalizare, care este o cruce grea pe care şi-am asumat-o.

Sigur că mi-aş dori, având în vedere proiectele pe care le-am început şi nu sunt puţine, dar aceasta este decizia unei coaliţii care se va lua la momentul potrivit şi probabil că vor cântări tot ce a însemnat şi rezultatele pe care le obţii ca ministru”, a spus el.

Întrebat dacă ar accepta să rămână ministru cu susţinerea PSD, Marcel Boloş a răspuns: ”Având în vedere că de-a lungul timpului am fost susţinut de PNL, nu cred că m-aş simţi confortabil să zbor de la un partid la altul şi depinde demnitatea de om până unde te lasă”.

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult