Agricola: Vanzarile produselor de post vor fi mai mari cu 10% fata de anul trecut

26 Feb, 15:05 • Redactia DailyBusiness
Vanzarile produselor de post Agricola vor creste cu 10% in perioada Postului Pastelui, comparativ cu perioada similara a anului trecut.
Agricola: Vanzarile produselor de post vor fi mai mari cu 10% fata de anul trecut

Estimarile Europrod, companie a
grupului Agricola specializata in producerea de semipreparate si
produse „ready to eat”, se bazeaza pe rezultatele vanzarilor de
produse vegetale inregistrate in anul 2013, care au totalizat aproape
200 tone – 11% din totalul vanzarilor de semipreparate si ready
meals,in conditiile in care in anul precedent acestea reprezentau
doar 7,6% din total.

Cercetarile companiei Europrod arata ca
profilul socio-demografic al cumparatorilor de produse ready meal de
post sau vegetale se refera la femei din mediul urban, cu varsta
peste 40 ani, cu venituri peste medie, cu studii medii &
superioare.

In perioada Postului Pastelui,
vanzarile la produsele vegetale reprezinta 30% din total vanzari,
spre deosebire de alte perioade ale anului cand produsele vegetale
ating in jur de 2% din total vanzari, sezonalitatea acestor produse
fiind accentuata.

Anul trecut, compania Europrod SA Bacau
si-a mentinut o cota de piata de 19% si pozitia de lider pe categoria
produselor semipreparate si de tip ready-meal. Vanzarile in 2013 au
totalizat 24,5 de milioane lei, in crestere cu 6% fata de 2012, iar
pentru anul in curs compania isi propune o crestere de 7%, in
contextul in care mizeaza si pe o crestere a volumului exporturilor,
care anul trecut au reprezentat 12% din totalul vanzarilor (in
crestere cu 50% in cifra absoluta fata de 2012).

Agricola este unul dintre cei mai mari
producatori de carne de pui din Romania si principalul exportator din
aceasta categorie, care in septembrie 2012 implineste 20 de ani de la
infiintare.