- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Banca Transilvania, tranzacție majoră. Clujenii cumpără toate operațiunile OTP din România pentru 350 milioane de euro

09 Feb, 17:52 • Adrian Popovici
Banca Transilvania a semnat un acord cu OTP Group pentru a prelua toate activele OTP Bank România. Ca rezultat al acestei înțelegeri, grupul maghiar își va vinde subsidiarele sale din țara noastră, marcând astfel ieșirea sa de pe piața românească. Se estimează că finalizarea tranzacției va avea loc în câteva luni, după obținerea aprobărilor necesare din partea BNR și a Consiliului Concurenței. Prețul total convenit pentru această tranzacție, care va fi plătit de Banca Transilvania, este de 347,5 milioane de euro.
Banca Transilvania, tranzacție majoră. Clujenii cumpără toate operațiunile OTP din România pentru 350 milioane de euro

Banca Transilvania a semnat un acord cu OTP Group pentru a prelua toate activele OTP Bank România. Ca rezultat al acestei înțelegeri, grupul maghiar își va vinde subsidiarele sale din țara noastră, marcând astfel ieșirea sa de pe piața românească. Se estimează că finalizarea tranzacției va avea loc în câteva luni, după obținerea aprobărilor necesare din partea BNR și a Consiliului Concurenței. Prețul total convenit pentru această tranzacție, care va fi plătit de Banca Transilvania, este de 347,5 milioane de euro, transmite Economedia.

„După primirea aprobărilor autorităților, Banca Transilvania va fuziona cu OTP Bank România. OTP Group va asigura o tranziție cât mai ușoară pentru clienți și angajați până când integrarea în Grupul Banca Transilvania va fi finalizată. Până atunci, OTP Bank România și subsidiarele sale vor continua să-și onoreze angajamentele față de clienți și să ofere servicii la cel mai înalt nivel.

În această etapă, din partea clienților OTP Bank România nu este nevoie de nicio acțiune, ei vor beneficia de aceleași condiții de până acum în relația cu OTP România. Banca își menține angajamentele față de Bethlen Gabor Foundation și va continua să colaboreze cu clienții săi în termenii și condițiile existente, incluzând servicii oferite în mai multe limbi/bilingv, unde este necesar”, transmite Banca Transilvania.

Te-ar putea interesa și: O nouă tranzacție de proporții pe piața bancară! Banca Transilvania şi Vienna Insurance Group, prin Carpathia Pensii, luptă pentru achiziţia BRD Pensii

Banca Transilvania
Banca Transilvania

Ce se întâmplă după preluarea operațiunilor OTP de către Banca Transilvania?

În acest moment, clienții OTP Bank România nu trebuie să întreprindă nicio acțiune, deoarece vor continua să beneficieze de aceleași condiții ca și până acum în relația cu OTP România. Banca Transilvania anunță că își menține angajamentele față de Fundația Bethlen Gabor și va continua să colaboreze cu clienții săi conform termenilor și condițiilor existente, inclusiv furnizarea de servicii în mai multe limbi sau bilingv, acolo unde este necesar.OTP Bank România, de acum preluată de Banca Transilvania, este o bancă universală cu o prezență semnificativă pe piața financiară din țară. Din anul 2004, OTP Bank, unul dintre cele mai dinamice grupuri bancare din Europa Centrală și de Est, a fost acționarul majoritar al OTP Bank România. Instituția are o cotă de piață de 2,64% în funcție de active și deserveste aproape 420.000 de clienți persoane fizice, precum și peste 22.000 de clienți din sectorul Corporate și IMM-uri. Cu o echipă formată din 1.800 de angajați, OTP Bank România operează printr-o rețea de 96 de sucursale.

Banca Transilvania deține o cotă de piață de 20%, servind peste 4 milioane de clienți și având aproximativ 10.000 de angajați. Dispune de soluții de banking online de ultimă generație și o rețea extinsă de agenții la nivel național. Ca lider actual în topul băncilor din România în funcție de active, achiziționarea OTP Bank România ar marca o separare distinctă față de alte instituții bancare de pe piață. Astfel, Banca Transilvania ar urca la o cotă de piață de 22,55%, iar activele sale bancare ar crește la 170 miliarde.

Citește și: Banca Transilvania, retrospectiva anului 2023 în 10 puncte. Ce reușite a avut cel mai puternic brand românesc