Canalul Dunare – Marea Neagra, 30 de ani de la inaugurare. Cand va fi recuperata investitia in Magistrala Albastra

15 May, 14:36 • Redactia DailyBusiness
Se implinesc 30 de ani de cand Canalul Dunare - Marea Neagra a intrat in exploatare, dupa o munca titanica depusa de angajati, militari, dar mai ales detinuti politici.
Canalul Dunare - Marea Neagra, 30 de ani de la inaugurare. Cand va fi recuperata investitia in Magistrala Albastra

Constructia impresionanta face legatura intre porturile dunarene din
Europa Centrala si Marea Neagra, fiind un obiectiv strategic pentru
economia Romaniei.

Canalul Dunare – Marea Neagra
reprezinta in primul rand munca proiectantilor din 30 de institute de
cercetare si proiectare, cu peste 30.000 de proiecte de estimare si
constructie detaliate, semnate de peste 1000 de specialisti. 

Cu o lungime de aproape 100 de
kilometri, Canalul Dunare – Marea Neagra este parte componenta a
importantei cai navigabile europene dintre Marea Neagra si Marea
Nordului, prin Canalul Rin – Main – Dunare.

Folosind aceasta ruta,
marfurile din Australia si Orientul indepartat destinate Europei
Centrale isi scurteaza drumul cu 4.000 de kilometri.

In opt ani de lucru continuu, au fost
excavate 300 de milioane de metri cubi de roca si pamant, iar traseul
a inghitit 5 milioane de metri cubi de beton. 35.000 de oameni au
muncit pana la inaugurarea canalului, in mai 1986. Costurile
constructiei au depasit 2,2 miliarde de dolari.

Canalul principal, lung de 64,4
kilometri, are o capacitate anuala de transport de 80-100 de milioane
tone, iar pe ramura nordica, alte 15-25 de milioane tone. Dar cum
veniturile sunt mult sub cele estimate, costurile nu pot fi
recuperate in 50 de ani, asa cum era planul initial, scrie Digi24. Practic, termenul se poate intinde pana
in anul 2600.