- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Cat ar putea costa Magistrala 7 de metrou Bragadiru-Voluntari

10 Feb, 23:45 • Redactia DailyBusiness
Magistrala 7 de metrou Bragadiru-Voluntari ar putea costa 1,5 miliarde euro, iar constructia ei s-ar putea intinde pe durata a sase ani, a anuntat, luni, ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, la seminarul franco-roman privind parteneriatele public-private in infrastructura de transport.
Cat ar putea costa Magistrala 7 de metrou Bragadiru-Voluntari

„Magistrala 7 de
metrou Bragadiru-Voluntari face parte din lista proiectelor de infrastructura
din domeniile de activitate ale Ministerului Transporturilor, propuse a fi
abordate in regim de parteneriat public privat (PPP)/concesiune de lucrari
publice. Aceasta magistrala ar putea costa 1,5 miliarde euro, iar constructia
ei s-ar putea intinde pe durata a sase ani”, a afirmat Ramona Manescu, conform
Agerpres.

Potrivit acesteia,
pe lista mentionata apare si proiectul referitor la renovarea si administrarea
principalelor 15 statii de cale ferata din Romania, cu o valoare estimata de 65
de milioane de euro, dar si dezvoltarea de terminale intermodale
rutier-feroviare — Centrul Intermodal de Transport Marfa Suceava, cu o valoare
estimata de 26 de milioane de euro.
 

„Printre cele 15
statii care vor fi renovate s-ar putea afla cele de la Arad, Bacau, Brasov,
Cluj, Constanta sau Galati, iar valoarea proiectului este estimata la 65 de
milioane de euro. Procesul de dezvoltare de terminale intermodale
rutier-feroviare s-ar putea desfasura pe durata a 36 de luni”, a mai spus
ministrul Transporturilor.

Directorul general
al Metrorex, Aurel Radu, a declarat, intr-un interviu acordat in luna decembrie
Agerpres, ca perioada de realizare a Liniei 7 Voluntari — Bragadiru se va
stabili dupa finalizarea studiilor de prefezabilitate si fezabilitate.

Potrivit
acestuia, studiile se vor finaliza dupa revizuirea legislatiei aplicabile
parteneriatului public privat. Linia 7 de metrou va avea circa 25 de kilometri si
30 de statii, plus depou si va asigura legatura, pe directia Sud Vest — Nord
Est a zonei centrale (zona de afaceri, comert, administratie, educatie, cultura,
teatru, cinema etc.) cu cartierele Alexandriei-Rahova si Obor-Colentina.

Particularitatea
proiectului consta in faptul ca acesta va include lucrari specifice unei linii
de metrou, precum si o serie de proiecte de urbanizare mixta (dezvoltari
rezidentiale, comerciale, de agrement etc.) asociate investitiei de baza.

Citeste si: Cati metri au mai fost sapati la tunelul de
metrou spre Drumul Taberei