Finante-Banci

„Ce-i in mana nu-i minciuna”: Romania, mai inapoiata decat tarile din Orientul Mijlociu la plata cu cardul

05 Aug, 11:45 • Redactia DailyBusiness
Romanii prefera plata in numerar in proportie de 62%, peste consumatorii din Orientul Mijlociu (60%) si mult peste media globala (39%).
Ce-i in mana nu-i minciuna: Romania, mai inapoiata decat tarile din Orientul Mijlociu la plata cu cardul

Atunci cand se discuta preferintele de plata
pentru produsele si serviciile achizitionate, consumatorii romani prefera
numerarul chiar mai mult decat consumatorii chinezi sau indieni, in timp ce media
Europei de Est este de 51%, potrivit unui studiu EY Romania.
 

Studiul analizeaza perceptiile asupra intregii
experiente de cumparare a unui numar de 310 consumatori romani cu varsta intre
20 si 35 de ani, pe baza unui chestionar aplicat in perioada 31 martie – 5 mai
2014. Studiul se concentreaza pe acest palier demografic, deoarece acesta incepe
sa acceseze niveluri de venituri superioare, devenind un segment reprezentativ
de consumatori.
 
 

Desi preferam in continuare plata in numerar,
mediul online ne este familiar. In Romania 4 din 10 cumparatori sunt deja
consumatori digitali, fata de 6 din 10 la nivel global.
 

Pe de alta parte, in Romania din 10
consumatori digitali, doar 6 se informeaza online, dar cumpara din magazin, 3
cumpara online dupa ce s-au informat inclusiv din magazin, iar unul este
hypertasker digital, adica este in principal interesat de caracteristicile
tehnice si de atitudinea sociala si etica a companiei producatoare a
bunurilor/serviciilor pe care intentioneaza sa le achizitioneze.
 

Consumatorii romani tineri se informeaza mai
ales online in privinta caracteristicilor, disponibilitatii si pretului
produselor si serviciilor de care sunt interesati, conform studiului EY Romania.
 

Marea majoritate a respondentilor sustin ca
informatia oferita de mediul online este folositoare sau foarte folositoare (61%
pentru produse si 52% pentru servicii). Se observa faptul ca informatiile din
mediul online referitoare la servicii sunt considerate ca fiind mai putin
relevante decat cele despre produse.
 

53% dintre respondenti spun ca sunt loiali fata
de brandul produselor
analizate, iar 42% fata de brandul serviciilor analizate.
De cealalta parte, 7% dintre consumatorii tineri afirma ca nu sunt deloc loiali
brandurilor de produse, iar 15% dintre ei nu sunt deloc loiali brandurilor de
servicii.
 

Consumatorii sunt cei mai loiali fata de
furnizorii de servicii de telefonie mobila si servicii de internet (30%). De
asemenea, sunt foarte loiali fata de brandurile de automobile, imbracaminte,
produse alimentare si servicii medicale. In zona celui mai redus atasament fata
de brand se regasesc imprumuturile bancare si asigurarile. 
 

Desi brandul conteaza destul de mult in
decizia de cumparare, respondentii spun ca sunt influentati cel mai mult de garantia
si calitatea produsului/serviciului
(32% in Romania, fata de 27% la nivel
global), urmate de pretul si conditiile de livrare (20% in Romania, fata de 29%
media globala).
 

Atunci cand se afla in magazin, factorii cheie
care contribuie la decizia de cumparare sunt ofertele promotionale (48%) si
disponibilitatea produselor sau serviciilor (38%). Asistenta la cumparare si
termenii de livrare sunt de asemenea factori relevanti (26% din respondenti au
afirmat ca au un impact foarte puternic in decizia lor de cumparare), insa
aspectul magazinului nu e considerat ca factor notabil atunci cand se ia
decizia de cumparare pentru produsele si serviciile analizate.
 
 

Intrebati care sunt caracteristicile pentru
care ar fi dispusi sa plateasca in plus
, consumatorii romani respondenti au
indicat disponibilitatea imediata, serviciile premium si personalizate, dar si
produsele de lux (12%), produsele eco (9%) si produsele romanesti
(9%).
 

“La nivel global doua treimi dintre
consumatori sunt acum consumatori digitali, adica utilizeaza mediul online in
procesul de cumparare. In Romania procentul este acum de numai 41%, insa pe masura
ce generatia Y acceseaza niveluri de venituri superioare, acest tip de consumatori
va “prelua” si piata locala. Mai mult, hypertasker-ii digitali, considerati
cumparatorii viitorului, sunt cei mai sofisticati si mai exigenti dintre cumparatorii
digitali. De aceea, producatorii si furnizorii de servicii din Romania incep sa
acorde atentie mediului online, ca parte a unei abordari integrate omnichannel,
atat din punctul de vedere al prezentarii ofertei lor, cat si al promovarii,” a
declarat Elena Badea, Director de Marketing, EY Romania.
 
 

In acest studiu au fost incluse pentru analiza
5 categorii de servicii si 4 categorii de produse. Raportul ofera  si o comparatie selectiva a datelor din Romania
cu cele globale disponibile in raportul Consumers on board realizat de EY in
iulie 2014. Servicii analizate: telefonie mobila / servicii de internet, imprumuturi
bancare, asigurari (de sanatate, de casa, masina, etc.), servicii medicale si servicii
publice. Produse analizate: automobile, imbracaminte, produse alimentare,
electronice si electrocasnice.

Citeste si Portofelul cu bancnote isi pierde inevitabil
utilitatea. Cat de bine stam la platile cu cardul si online