Compania aeriana
nationala are mai multe dezavantaje decat avantaje in actuala conjunctura, in
care statul cauta un investitor. „Cele mai atractive active ale companiei
sunt, pe de o parte, sloturile istorice ale acesteia”, spune Gheorghe
Racaru, director de dezvoltare al companiei aeriene low-cost Blue Air si,
totodata, fost director general al Tarom. Orice linie aeriana are alocate pe
fiecare aeroport niste intervale orare in care poate opera, acestea numindu-se
sloturi, relateaza Romania Libera.
Dimpotriva,
parcul de avioane al liniei aeriene format in mare parte din aeronave vechi,
este un dezavantaj. Singurele avioane atractive sunt doua ATR-72 mai noi,
precum si patru aeronave Boeing 737-700. Cele patru aeronave Airbus A318 achizitionate
acum cativa ani de Tarom sunt neinteresante, chiar daca sunt mai noi, deoarece
au fost fabricate in serie mica, de aproximativ 100 de bucati, au capacitate
redusa si greutate mare. Restul aeronavelor vechi se vand cu aproximativ 4
milioane de dolari pe bucata, afirma seful de dezvoltare al Blue Air.