Cemacon si-a crescut business-ul cu 38% in 2013

13 Feb, 16:36 • Redactia DailyBusiness
Producatorul de materiale de zidarie Cemacon a inregistrat in 2013 o cifra de afaceri de 48 milioane de lei, in crestere cu 38% fata de anul precedent.
Cemacon si-a crescut business-ul cu 38% in 2013

Vanzarile
cantitative au crescut cu 35%, iar profitabilitatea operationala a
fost de 19%. Totodata, Cemacon si-a adjudecat 16% din piata de
caramida la nivel national.


Raportat la
2009, cifra de afaceri Cemacon a crescut cu 107%. In acelasi
interval, piata de caramida a scazut cu 34%.


In contextul
diminuarii stocurilor, profitul operational, EBITDA, se situeaza la
9,3 milioane lei, cu o rata de 19%.



Rezultatul
financiar din 2013 ramane insa negativ, sub influenta costurilor cu
dobanzile aferente pachetului de credite de peste 26 de milioane euro
contractat de companie inainte de 2010, completate de diferentele
negative de curs valutar.
 
“Anul 2013 a insemnat pentru
Cemacon incheierea unui ciclu de redresare a afacerii si trecerea
intr-o noua etapa de dezvoltare. Restructurarea operationala,
inceputa in 2011, a fost completata cu succes de cea financiara,
odata cu restructurarea creditelor bancare”, a declarat Liviu
Stoleru, director general si presedinte al Consiliului de
Administratie al Cemacon.
 
Cresterea Cemacon s-a bazat pe
consolidarea pozitiei pe piata din Transilvania, extinderea ariei de
distributie, noua gama de produse Evoceramic si pe contributia
centrelor proprii de vanzare.


Fabrica de la Recea,
din judetul Zalau, a functionat 11 luni din 12 in 2013, capacitatea
de productie fiind utilizata in proportie de 88%. 


Pentru ca volumele
de vanzari au depasit productia, stocurile companiei s-au redus, iar
veniturile operationale au permis autofinantarea.

Pe fondul
performantei operationale, in noiembrie 2013, Cemacon, principalii
sai actionari si Banca Comerciala Romana, au incheiat un acord de
principiu pentru restructurarea creditelor. Acesta presupune un set
de actiuni, care se vor implementa in perioada urmatoare si care vor
conduce la o echilibrare si din punct de vedere financiar a Cemacon.


La incheierea
procesului de restructurare a creditului, compania va avea o datorie
sustenabila de 13 milioane de euro.



Pentru anul 2014
Cemacon isi propune o crestere a cifrei de afaceri si a profitului
operational cu 2 cifre.

Potrivit estimarilor companiei, anul
2014 ar putea fi marcat de cresterea preturilor medii pentru
materialele de constructii. Producatorii vor fi fortati spre astfel
de masuri in contextul modificarilor fiscale de la 1 ianuarie 2014 si
a viitoarei liberalizari a preturilor la energie, care pun presiune
puternica pe costurile de productie.

Producatorii nu mai
au capacitatea sa absoarba aceste majorari de cost deoarece ultimii
ani au fost marcati de o crestere constanta a preturilor la materii
prime, energie si combustibil, care, pe fondul contextului competitiv
al pietei si al supracapacitatii de productie la nivel national, nu
s-au reflectat in pretul de vanzare pana acum.

Citeste si Cea mai incercata victima a crizei. Cine va trezi piata constructiilor, mall-urile sau autostrazile?