- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Coman, ING: Pensiile private ajuta la cresterea asigurarilor de viata

30 Apr, 00:01 • adrian.mihaltianu
Cornelia Coman, director general adjunct al celui mai mare asigurator de viata din Romania, ING Asigurari de Viata, se asteapta ca piata sa creasca in urmatorii ani cu 20% pe an, iar ponderea asigurarilor de viata in intregul pietei sa se majoreze de la 20% la 25%.
Coman, ING: Pensiile private ajuta la cresterea asigurarilor de viata

ING detine o cota de 35% pe piata asigurarilor de viata, inregistrand in 2007 prime brute subscrise in valoare de 501,1 milioane lei, in crestere cu 15% fata de anul precedent.

DailyBusiness: Cu cat considerati ca va creste piata asigurarilor de viata in acest an?
Cornelia Coman: Piata asigurarilor de viata a inregistrat anul trecut o majorare de aproximativ 25% comparativ cu anul anterior. In special pe segmentul produselor de asigurari de viata cu componenta de investitie sau economisire, cresterea a depasit estimarile initiale. Ma astept ca in acest an piata sa urce cu aproximativ 30%, iar in anii urmatori, cresterea anuala sa fie de 20%. Aceasta evolutie va conduce la o pondere a asigurarilor de viata in structura veniturilor pietei de 25% in 2010, comparativ cu aproximativ 20% in 2007.

DB: De ce este determinata aceasta crestere?
CC: Un stimul foarte important l-a reprezentat reforma sistemului de pensii, urmata de campaniile de informare si educare despre aceste produse, care au adus in prim plan nevoia de economisire. Cresterea notorietatii acestor produse in randul consumatorilor, dar si cresterea nivelului de trai, vor sustine de asemenea cresterea. Piata locala are potential de crestere. Actualmente, numarul asigurarilor de viata in Romania continua sa fie extrem de redus comparativ cu alte tari.

DB: Cum se modifica gradul de competitivitate pe asigurari de viata?
CC: Piata asigurarilor devine tot mai competitiva, iar acceptarea Romaniei in randul statelor membre UE nu a facut decat sa intensifice concurenta, multi jucatori noi facandu-si aparitia, precum Vienna Insurance Group, Gropama, PPF Investments, Uniqa.

DB: Care este strategia companiei pentru consolidarea pozitiei de lider pe aceasta piata in 2008?
CC: Diversificarea portofoliului de produse, cresterea capacitatii de distributie si a productivitatii, dezvoltarea semnificativa a segmentului de pensii facultative. Obiectivele pe 2008 implica incheierea de 110.000 de noi contracte pentru segmentul de asigurari de viata si atragerea a 200.000 de clienti noi in cazul pensiilor facultative.

DB: Ce pondere din afacerile companiei provine din asigurarile de viata acordate pentru creditele oferite de ING Bank persoanelor fizice?
CC: Pana in prezent, compania noastra s-a concentrat pe canalul traditional de vanzari ale asigurarilor de viata, adica pe consultantii financiari, intrucat am considerat ca piata depinde inca de consilierea financiara a unui profesionist in domeniu. De aceea, politele subscrise prin canalul bancassurance au reprezentat sub 5% din totalul incheiat de compania noastra.

DB: Ce tipuri de asigurari au fost incheiate prin ING Bank?
CC: Contractele de asigurari de viata incheiate cu ING Bank sunt asigurari de grup, avand numar diferit de participanti: 467.000 de asigurati impotriva riscului de deces din accident, 120.000 de asigurati impotriva riscului de deces din orice cauza.

DB: Ce cota de piata are ING pe segmentul asigurarilor unit-linked?
CC: Anul trecut am avut o cota de piata de 70% pe acest segment, administrand active in valoare de peste 842 milioane de lei. In acest an dorim sa ne consolidam pozitia de lider si sa introducem in portofoliu fonduri unit-linked denominate in lei.

DB: Ce pondere au planurile financiare pentru copii in portofoliul companiei?
CC: Asigurarile pentru copii se afla in topul vanzarilor noastre, acest gen de produse reprezentand aproximativ 20% din portofoliul ING Asigurari de Viata, iar produsul cel mai bine vandut a fost Debut 18, datorita flexibilitatii sale. Pentru viitor estimam o crestere a preferintei pentru acest produs in randul clientilor, pentru ca se coreleaza si cu imbunatatirea standardelor de viata.

DB: De curand ati avut o campanie de promovare a acestor planuri financiare. Cate contracte noi ati incheiat in aceasta campanie?
CC: Campania „Iti facem drum la Disneyland” a dublat vanzarile acestor asigurari fata de media lunara. In mai putin de 2 luni, s-au incheiat 6.000 de contracte pentru planurile financiare destinate copiiilor, fiind un record pentru compania noastra.

DB: Cum a evoluat numarul politelor vandute de companie?
CC: Numarul politelor vandute in 2007 a crescut cu 50% fata de 2006, pana la 80.058 de polite, in mod special ca urmare a cresterii volumului de vanzari de produse de protectie. Ne-am axat in principal pe cresterea numarului de clienti cu venituri medii.