- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Cum sa combateti recesiunea

29 Jan, 00:05 • Redactia DailyBusiness
Autor: Nicholas Bate
Cum sa combateti recesiunea

Editura MeteorBusiness
Colectia Business

Pret 22,5 lei

Titlu original: Beat the Recession – A blueprint for business survival

Cartea intr-un minut:
Chiar daca este recesiune, oamenii au nevoie de produse, iar companiile de servicii. Cei care actioneaza si nu stau cu mainile incrucisate vor obtine cele mai bune comenzi. Abilitatea de a vinde va fi cruciala.

Cronica DailyBusiness

Conform autorului, recesiunea cu care ne confruntam a fost determinata de criza creditelor si se manifesta prin disparitia formei lichide a banilor.

Perioadele de recesiune arata ce nu merge bine intr-o economie sau intr-o firma, iar antreprenorii si angajatii sunt atenti acum la amanunte care devin esentiale: raspunsul la telefon, primirea prietenoasa, livrarea precisa.

Panica in fata crizei economice face o companie sa reduca la minimum costurile, cand de fapt ar trebui sa investeasca in angajati, echipamente esentiale, tehnologie, canale de distributie sau in propria imagine. Fara investitii, o firma nu va putea sa fie in forma cand recesiunea se va sfarsi.

In perioadele de criza, este bine ca actionarii sa aiba controlul banilor – veniturile, profitul si fluxul de numerar. In primul rand, ei vor incasa mai multi bani, mai repede, si in acelasi timp, vor cheltui mai putin si intr-un ritm mai lent. Isi vor proteja marja si profitul, iar asta inseamna stoparea discounturilor nejustificate.

Nu este neaparat nevoie sa reduci preturile, pentru ca nu exista un pret corect, ci sa cladeasti valoare. Spirala reducerii preturilor ii va face pe multi sa fie afectati de recesiune.

Este o perioada in care toate costurile trebuie cunoscute: service-ul automobilelor companiei, apa minerala gratuita pentru angajati, consumabilele. O persoana poate sa fie desemnata pentru a reduce toate aceste costuri.

Piata sau produsul care va aduce cele mai mari castiguri ar trebui dezvoltate. Pe masura ce economia isi va continua declinul, aceste piete se vor modifica. De aceea, este nevoie de previziuni corecte. Informatia va ajuta antreprenorii sa treaca prin aceasta perioada dificila.

Cand vremurile sunt grele, fiecare banut conteaza. De aceea, managerii trebuie sa stie marja fiecarui produs, sortimentele si profitabilitatea fiecarei linii de productie, fiecarui agent de vanzari, cheltuielile, salariile, costul datoriilor, termenele contractuale cu clientii si furnizorii. Dificultatile apar atunci cand echipa de vanzari are autoritatea de a oferi discount, ceea ce poate impiedica realizarea previziunilor de vanzari si de marja.

Chiar daca vor disparea multe stimulente, moralul angajatilor trebuie sa fie sustinut. Este necesara o comunicare de calitate, atent focalizata. O instruire de calitate ii motiveaza pe oameni si-i face sa lucreze mai eficient. Oamenii au nevoie sa le fie recunoscute realizarile si sa fie recompensati corespunzator.

Abilitatea de a vinde poate face o firma sa iasa cu bine din recesiune. A vinde inseamna actiune si antreprenorii trebuie sa aiba initiativa. Asteptarea comenzilor este usoara cand economia este infloritoare, dar devine deprimanta si distrugatoare in recesiune.

Esenta este ca toti cei care intra in contact cu clientii sa vanda. Daca oferta nu contine nimic special, este la fel de eficienta ca si a concurentei. Creand o oferta speciala, firma poate obtine mai multe contracte potentiale decat le poate face fata.

Recesiunea actuala va determina toti jucatorii sa revina la nucleul gandirii despre marketing. Nivelul calitatii afacerii este egal cu cel al capacitatii de comunicare, care va afecta succesul in aceasta perioada dificila.

Pentru performante maxime tot timpul, antreprenorii procedeaza exact invers fata de majoritatea oamenilor: investesc. Sfatul autorului este sa deveniti versiunea cea mai buna a propriei persoane si sa gasiti cai noi de a castiga si economisi bani.