De ce evita romanii sa-si deschida propria afacere

12 Oct, 20:40 • Redactia DailyBusiness
Multi români și-au exprimat interesul de a deține o afacere, însă doar 13% cred că este posibilă realizarea acestei ambiții, arată Studiul Internațional privind Afacerile Independente, realizat de METRO.
De ce evita romanii sa-si deschida propria afacere

Studiul Internațional privind Afacerile
Independente
are scopul de a cunoaște în profunzime atitudinea publicului față de
antreprenori, cât și de a oferi perspective asupra provocărilor cu care se
confruntă antreprenorii, asupra experienței acestora și a modului în care poate
fi gestionată o afacere pentru a avea succes.

Pentru acest studiu, METRO a selectat
un eșantion de 10.000 de persoane din România, Germania, Franța, Olanda,
Italia, Portugalia, Republica Cehă, Turcia, Rusia și China.

„Aceste rezultate
ne dezvăluie noi perspective cu privire la importanța pe care o acordă
societatea afacerilor independente și ne ajută să înțelegem ce îi motivează și
ce îi îngrijorează pe antreprenori”, spune Olaf Koch, Președintele Consiliului
de Administrație METRO AG.

„Un lucru iese în evidență: sunt foarte multe
persoane cărora le-ar plăcea să pornească propria afacere, dar în final nu o
fac. Acest studiu analizează motivele care stau la baza acestei decizii. Potențialul
antreprenorial este stimulat numai dacă există un cadru potrivit și se acordă
sprijinul adecvat.”

Toate rezultatele sunt disponibile pe metroag.de/en/media-centre/publications. Iată câteva dintre cele mai importante concluzii ale acestui studiu:
 
 
 

Oamenii apreciază afacerile independente – precum și ideea de a porni propria
afacere.
METRO a observat că oamenii preferă afacerile
independente și aportul acestora în cadrul comunităților. Alți factori care subliniază
preferința pentru afacerile independente includ calitatea produselor și a
serviciilor oferite, dar și relația apropiată a antreprenorilor cu clienții
lor.
Interesant este faptul că aproape jumătate dintre
persoanele intervievate care nu dețin o afacere (48%) au afirmat că le-ar
plăcea să dețină propria afacere.
 

Numai câțiva dintre cei
interesați să dețină o afacere sunt încrezători că vor face acest lucru într-o
zi.
În timp ce mulți dintre cei intervievați și-au
exprimat interesul de a deține o afacere, doar 13% cred că este posibilă
realizarea acestei ambiții. „Studiul
Internațional privind Afacerile Independente, realizat de METRO” descrie această diferență ca fiind o discrepanță
antreprenorială și aduce la
lumină detalii cu privire la barierele pe care oamenii le percep și care îi
împiedică să facă pasul de a-și deschide propria afacere. Printre principalele motive
sunt dificultatea de a găsi sprijin financiar, precum și instabilitatea mediului
economic.
 

Îmbunătățirea condițiilor
pentru dezvoltarea afacerilor independente este văzută ca fiind
responsabilitatea mediului politic.

Unul
dintre obiectivele principale ale studiului a fost acela de a afla mai multe
despre provocările cu care se confruntă antreprenorii. Când au fost întrebați
care este cea mai mare amenințare asupra succesului afacerii lor, majoritatea antreprenorilor
și-au exprimat îngrijorarea cu privire la lipsa unui sprijin financiar, situația
economică din țara lor, taxele și birocrația. Aceste îngrijorări variază în
funcție de țară, de situația economică generală și taxele din țara respectivă, fiind
mai evidente în Italia și România.
Acest
lucru arată că antreprenorii își doresc să se poată baza pe un sistem politic care
să promoveze norme și legi menite să creeze un mediu în care afacerile
independente să poată prospera.
 

Dacă ar fi să o ia de
la început, 9 din 10 antreprenori ar alege să pornească o afacere proprie.
În ciuda tuturor provocărilor pe care le evidențiază acest studiu, deținătorii
de afaceri sunt foarte încrezători în decizia lor de a începe o afacere: dacă s-ar
putea întoarce în timp, un procentaj copleșitor de 89% dintre cei intervievați
ar alege să devină din nou antreprenori.