Guvernul sesizeaza DNA pentru contractul acordat Romstrade la Transalpina

29 May, 11:24 • Redactia DailyBusiness
Guvernul va sesiza Directia Nationala Anticoruptie (DNA) pentru posibile fapte de natura penala in acordarea catre compania Romstrade a contractului de proiectare si executie a unui tronson din DN 67C Transalpina, precum si in derularea ulterioara a lucrarilor.
Guvernul sesizeaza DNA pentru contractul acordat Romstrade la Transalpina

Neregulile sunt prezentate de Guvern in
urma unei verificari efectuate de Corpul de Control
la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale
(CNADNR).

Inspectorii sustin ca documentele
aferente ofertei financiare a Romstrade, declarata castigatoare, au
fost neconforme, ca o serie de clauze contractuale privind
modalitatea de plata au fost modificate in functie de interesele
companiei si ca Romstrade nu a respectat contractul in ceea ce
priveste constituirea garantiei de buna executie pentru lucrarile
efectuate.

Acestia arata ca, in 2008, directorul
adjunct al CNADNR Cristian Duica a solicitat initierea
procedurii de atribuire a acestui contract finantat in
sistem credit-furnizor, desi obiectivul de investitii nu era cuprins
in programul achizitiilor publice si nu erau identificate sursele de
finantare, solicitare respinsa de catre directia de achizitii.

Ulterior, insa, conducerea executiva a CNADNR a propus, fiind
aprobat, ca atributia de acordare a contractului sa revina directiei
regionale Craiova, de la directia similara din Cluj, potrivit Mediafax.

In septembrie anul trecut, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania anunta ca va rezilia contractul cu firma Romstrade, care nu incheiase lucrarile la soseaua Transalpina.

In decembrie 2012, CNADNR a transmis Romstrade, firma detinuta de Nelu Iordache (foto), instiintarile de reziliere pentru alte doua contracte, de modernizare a DN5 Bucuresti – Adunatii Copaceni si de constructie a variantei de ocolire Caracal.

Transalpina strabate o zona cu un potential turistic deosebit. Soseaua ajunge la o altitudine record de 2.107 metri, pe Varful Papusa, si are o lungime de 148 de kilometri, proiectul de modernizare depasind in dimensiuni, dificultate de executie si pret Transfagarasanul. Se pare ca drumul a fost construit in timpul romanilor, avand o importanta strategica, si a fost modernizat in perioada interbelica, de catre Carol al II-lea, fiind cunoscut si ca „Drumul Regelui”. 

Citeste si:
 Control al Garzii de Mediu privind amenajarea Transalpina. Vezi neregulile constatate