Heineken Romania si-a crescut cota de piata, in ciuda scaderii afacerilor

31 Mar, 11:44 • Redactia DailyBusiness
Liderul pietei de bere din Romania, Heineken, a raportat o cifra de afaceri neta in scadere cu 5% in 2013, pana la 1,12 miliarde de lei.
Heineken Romania si-a crescut cota de piata, in ciuda scaderii afacerilor

Desi cifra de afaceri a scazut, compania si-a mentinut pozitia de lider, crescandu-si usor cota de piata in valoare.

 „2013 a fost un an dificil, in care vremea
nefavorabila, nivelul scazut de incredere al consumatorilor si
majorarea accizei au dus la o scadere a pietei de bere in Romania. In
ciuda acestor conditii economice dificile, ne-am mentinut pozitia de
lideri pe piata. Cota noastra de piata in valoare a
crescut”, a declarat Onno Rombouts (foto), managing director Heineken Romania.

Compania a raportat rezultate pozitive pentru marcile Bucegi si Neumarkt, care au inregistrat cresteri in cota de piata in volum si valoare. 

Portofoliul companiei s-a dezvoltat in continuare, prin lansarea berii Bucegi la doza si Ciuc Radler Fara Alcool.

De asemenea, compania a scazut consumul specific de energie termica, consumul
specific de apa si si-a eficientizat rutele de distributie, reducand
numarul de kilometri/hectolitru cu aproximativ 12%.

Heineken Romania a inceput un parteneriat de 2 ani cu Green WEEE
International pentru reciclarea deseurilor electronice.

Totodata, a
continuat dezvoltarea parteneriatului cu ALIAT, prin programul
Alcohelp, pentru promovarea consumului responsabil si reducerea
efectelor negative ale consumului abuziv de alcool. 

Pentru 2014,Onno Rombouts se asteapta, in continuare,
la conditii dificile.

Heineken concureaza pe piata locala cu companii precum Ursus Breweries, Bergenbier, URBB, Romaqua si European Food.