Pactul care salveaza de la moarte un produs romanesc unic in lume

29 Aug, 18:40 • Redactia DailyBusiness
FrieslandCampina Romania a incheiat, vineri, 29 august 2014, un acord cu Fabrica de Branzeturi Transilvania pentru reluarea productiei de la fabrica din Taga.
Pactul care salveaza de la moarte un produs romanesc unic in lume

Acordul ofera
dreptul societatii Fabrica de Branzeturi Transilvania de a opera
fabrica de branza din comuna Taga, judetul Cluj.

La Taga se fabrica branza de Nasal intr-o grota unde este o bacterie unica, iar aceasta da gustul specific al branzei.

Asociatul majoritar
al societatii este AgroTransilvania Cluster, avand ca partener
asociat Cooperativa Agricola Somes Aries.

Fabrica de branza
din comuna Taga este detinuta de compania FrieslandCampina Romania si
se afla in conservare de la 1 iunie 2013.

Pentru a implementa
un model de afaceri sustenabil, acordul prevede productia Branzei de
Nasal, sub brandul Napolact, dar si a altor tipuri de branzeturi, sub
brandurile proprii ale AgroTransilvania Cluster.

„Prin aceasta solutie de
business, reluam activitatea in fabrica de la Taga, o unitate-unicat in Ardeal. In
momentul in care am anuntat intrarea in conservare a unitatii de la
Taga, consumatorii, dar si alti membri ai comunitatilor locale ne-au
trimis numeroase mesaje prin care isi exprimau regretul ca nu vor mai
putea cumpara Branza de Nasal.  Nasal Napolact va
fi, in curand, disponibila din nou pe piata. Ne asteptam ca productia
sa fie reluata in cateva luni”, a declarat Cornel Caramizaru, director de vanzari FrieslandCampina Romania.

“Acordul de
parteneriat cu FrieslandCampina Romania reprezinta pentru noi, ca
structura asociativa ce promoveaza
investitiile in sectorul agroindustrial transilvanean, o oportunitate
de a duce mai departe retetele si traditiile clujene, indiferent de
contextul economic. Grota de la Taga, in care se matureaza
branzeturile, face parte din patrimoniul Transilvaniei si este de
datoria noastra sa facem tot ce este posibil sa sustinem procesul de
productie de aici”, a declarat Felix Arion, manager general
AgroTransilvania Cluster.
 
FrieslandCampina Romania este parte a
companiei olandeze FrieslandCampina si este prezenta pe piata locala cu brandurile
Napolact, Milli, Oke, Campina si Dots. 

Fabrica de Branzeturi
Transilvania a fost
infiintata de AgroTransilvania Cluster, asociat majoritar, in
parteneriat cu Cooperativa Agricola Somes Aries.

AgroTransilvania
Cluster este o structura formata din agenti economici, entitati de
cercetare, institutii si catalizatori ai sectorului agroindustrial
transilvanean, iar partenerul sau in Fabrica de Branzeturi
Transilvania este o cooperativa formata din peste
50 de ferme, care cresc impreuna peste 2.000 de vaci de lapte.
Initiativa de a reuni in aceeasi structura actori importanti
din sectorul agroindustrial clujean si transilvanean ii apartine
Consiliului Judetean Cluj.

Citeste si Dispare inca un brand romanesc. De ce inchid olandezii fabrica Napolact din Cluj