Principalele motive pentru care coletele se întorc în depozit

14 Apr, 16:25 • Redactia DailyBusiness
Românii care trimit colete în țară sau în străinătate nu completează întotdeauna detaliile de livrare, îngreunând astfel procesul de expediere și afectând performanța serviciului.
Principalele motive pentru care coletele se întorc în depozit

Astfel, datele DPD România, unul dintre cei mai importanți
jucători de pe piața locală de coletărie și curierat expres, arată că 2% dintre
coletele trimise au informațiile de livrare greșite sau incomplete. Potrivit
companiei, doar 56% dintre expeditorii sau destinatarii livrărilor interne și,
respectiv, 82% dintre cei din afara țării revin și solicită retrimiterea
pachetelor furnizând toate detaliile necesare.

Datele de livrare sunt esențiale pentru ca procesul de
curierat să se desfășoare în cele mai bune condiții. Însă, circa 2% dintre românii
care trimit colete nu menționează toate informațiile necesare și îngreunează
astfel performanța serviciului de curierat. 95% dintre erori se regăsesc în
adresele coletelor expediate de jucătorii din segmentul B2C și doar 5% din
total apar în cazul livrărilror din sfera B2B, potrivit datelor DPD România.

Deși greșesc datele de livrare, expeditorii sau destinatarii
revin și oferă informații suplimentare, respectiv solicită reluarea livrării
expedițiilor cu adresă greșită sau incompletă, doar pentru 56% din livrările
interne și pentru 82% dintre pachetele trimise pe plan internațional, conform
companiei.

„De cele mai multe ori, adresele nu sunt greșite, ci
incomplete, atât pentru livrările la domiciliu, cât și pentru cele în clădiri de
birouri sau sedii de companii. Cei care vor să primească produsele acasă fie nu
menționează codul de acces în scară sau numărul interfonului, fie precizează
doar strada, numărul, blocul și apartamentul, și omit informațiile legate de
scară, etaj sau cod poștal. Este extrem de important pentru curier să dețină
informațiile despre scara imobilului și numărul apartamenentului, detalii care,
din păcate, lipsesc frecvent”, declară Lucian Aldescu, CEO DPD România.

Potrivit acestuia, o altă problemă cu care se confruntă
curierii este omiterea codurilor poștale. În prezent, până la 45 dintre
pachetele ce pleacă zilnic în livrare au codul poștal incorect, îngreunând
rutarea corectă a coletelor.
Alte aspecte importante atât pentru reușita livrărilor B2C,
cât și B2B, sunt furnizarea numerelor de telefon pentru destinatari, dar și
numărul străzilor de destinație.

Când vine vorba despre destinațiile la birou, potrivit
CEO-ului DPD, este primordială indicarea persoanei de contact. Pe lângă această
informație, de multe ori sunt omise și detalii precum departamentul, intrarea,
etajul sau camera la care trebuie livrate coletele.

Toate acestea sunt extrem
de importante, iar în lipsa lor procesul de livrare este îngreunat, fiind afectată,
implicit, performanța serviciului, adaugă acesta.
CEO-ul DPD România mai spune că, în lipsa unor informații de
livrare, curierii pierd mai mult timp pentru identificarea adresei și uneori trebuie
să revină într-un alt interval orar, după ce obțin toate datele necesare.

Astfel, apar costuri generate de întoarcerea în depozit, dar și pentru
realocarea unor resurse suplimentare în acea zonă. Tot acest timp pierdut
generează implicit costuri suplimentare, mai ales dacă produsele au fost
plătite în avans. În plus, atunci când nu se poate identifica adresa de
expediție se poate face retur, ceea generează ulterior daune din cauza întârzierii
înregistrate, și, uneori, se pot produce avarii din cauza proceselor operaționale
multiple (manipulare, încărcare, descărcare, transbordare).