Finante-Banci

Te agaseaza statul? Cum pot scapa firmele de inspectiile Fiscului

05 Mar, 13:36 • Redactia DailyBusiness
Aproximativ 17% dintre business-urile mici nu au supravietuit anului 2013 si au decis lichidarea firmelor cu dizolvarea simultana, ca urmare a retragerii aportului asociatilor, potrivit unei analize.
Te agaseaza statul? Cum pot scapa firmele de inspectiile Fiscului

Intre cauzele cel mai des intalnite
care au condus la inchiderea voluntara sau falimentul afacerilor mici
s-au aflat managementul defectuos al cash-flow-ului si semnarea unor
contracte dezavantajoase, arata analiza realizata pe portofoliul de
peste 200 de companii-clienti ai R&M Audit Contabilitate, unul
dintre liderii pietei de profil.

Cele mai multe business-uri medii au
stagnat anul trecut, in timp ce companiile mari au inregistrat o crestere medie a afacerilor de circa 12%,
arata analiza R&M Audit Contabilitate.

„Firmele mari si-au  continuat procesul de dezvoltare
apeland la expertiza specialistilor: multe business-uri au inteles ca reducerea costurilor nu inseamna
renuntarea la experti, acestia constituind o resursa ce permite o planificare fiscala legitima atat din
punct de vedere al marimii taxelor platite, dar mai ales in ceea ce priveste legalitatea tranzactiilor si
realinierea acestora in contextul schimbarii modelelor de afaceri si
a dezvoltarii tehnologice”, a declarat
Mirela Serban, managing partner R&M Audit Contabilitate.

Anul trecut s-a observat o usoara
crestere a interesului managerilor companiilor mari de a solicita audituri inclusiv in cazurile in care
nu aveau o obligatie legala in acest sens, dorind insa sa aiba o verificare suplimentara a documentelor
contabile, taxelor si impozitelor.

„In acelasi ton, ne
asteptam ca suficient de multe companii sa
apeleze la certificarea declaratiilor fiscale, chiar daca este un
demers optional, intrucat din ce in ce mai
multi manageri vor sa se asigure ca platesc Fiscului exact atat cat trebuie”, a precizat Mirela Serban.

De la 1 martie, firmele pot opta pentru
certificarea declaratiilor fiscale, anterior depunerii lor la organul
fiscal. Desi este optionala,
certificarea declaratiilor fiscale ar putea reprezenta un element
favorabil contribuabilului in analiza de risc pe
care Fiscul o realizeaza pentru a-i selecta pe cei asupra carora se vor efectua inspectii fiscale.

Consultantii R&M Audit Contabilitate apreciaza insa ca cel mai
mare beneficiu al certificarii declaratiilor
fiscale ar veni insa ca urmare a aplicarii „principiului celor 4
ochi”, respectiv a verificarii suplimentare pe
care o asigura un astfel de demers, similar auditurilor, astfel incat
s-ar depista in timp util eventuale
erori sau posibile oportunitati si ar fi evitate o serie de
penalitati.

„In ansamblu putem spune ca
rezultatele firmelor au fost usor mai bune in 2013 fata de anul
anterior. De asemenea, trebuie spus ca nu
intotdeauna o afacere inchisa aduce dupa sine un vid: in multe
cazuri, un esec genereaza „un plan B”,
invatarea din greseli, deschiderea de noi perspective si chiar o noua
etapa.
Descoperim permanent afaceri care s-au
reactivat din greselile business-urilor esuate si au pornit la drum cu multa determinare, cu o echipa
mult mai motivata si – de aceasta data- cu o strategie pe termen lung, plus „un plan B”, „un
plan C” etc”, a adaugat Mirela Serban.

R&M Audit –Contabilitate ofera
servicii de audit, consultanta fiscala si financiara, contabilitate,
salarizare, controlling si arhivare.