Tinerii, principalii susținători din România ai lui Donald Trump pentru președinția SUA

31 Oct, 02:10 • Redactia DailyBusiness
Dacă românii cu drept de vot ar putea alege președintele Statelor Unite ale Americii, 70% ar vota pentru Hillary Clinton. Donald Trump ar obține doar 6% dintre voturi, iar 24% nu știu cu cine ar vota, potrivit unui sondaj. Suprinzător, tinerii cu vârste între 18 și 34 de ani l-ar susține pe Donald Trump în cursa electorală mai mult decât celelalte categorii.
Tinerii, principalii susținători din România ai lui Donald Trump pentru președinția SUA

În perioada 17-20
octombrie 2016, Institutul de Studii Sociale și Politice a efectuat un sondaj
de tip CATI reprezentativ la nivel național cu scopul identificării opiniilor referitoare
la politica externă a României.
 
           

Alegerile prezidențiale din
Statele Unite ale Americii
Dacă românii cu drept de vot ar putea alege președintele Statelor Unite ale
Americii, 70% ar vota pentru Hillary Clinton. Donald Trump ar obține doar 6%
dintre voturi, iar 24% nu știu cu cine ar vota. Simpatizanții lui Trump
urmăresc mai mult știrile la Antena 1, Realitatea TV, Antena 3 sau nu află
noutățile de la televizor. Tinerii cu vârste între 18 și 34 de ani l-ar susține
pe Donald Trump în cursa electorală mai mult decât celelalte categorii. Românii
care ar vota-o pe Hillary Clinton se uită într-o măsură mai mare la știrile
Digi24, TVR1 sau B1TV.

SUA versus Rusia

Pe fondul neînțelegerilor dintre SUA și Rusia, peste 50% dintre români consideră
că nu este posibilă declanșarea unui conflict militar între cele două puteri în
următorii ani, însă o treime dintre românii cu drept de vot cred că un astfel
de conflict se poate declanșa în viitorul apropiat. Bărbații, persoanele cu
studii peste medie și românii cu vârsta de peste 65 de ani văd mai puțin
probabil un conflict armat între cele două state.

Această părere este
împărtășită și de românii care urmăresc știrile la DIGI24 și TVR1.
Aproape două treimi dintre participanții la acest studiu (68%) consideră că
sunt șanse mici sau foarte mici ca un nou Război Mondial să fie declanșat de
neînțelegerile dintre SUA și Rusia.
 

Aproximativ jumătate (51%) dintre
respondenți consideră că România ar trebui să își întărească relațiile diplomatice
cu SUA, 22% cu Rusia, iar o treime cred că nu ar trebui întărite relațiile
diplomatice cu niciuna dintre aceste state. Susținătorii apropierii de SUA sunt
persoane de peste 50 de ani și care urmăresc știrile la B1TV, DIGI24 și TVR 1.

Persoanele
care ar sprijini îmbunătățirea relației cu Rusia urmăresc știrile la Antena 3
și Realitatea TV. Categoriile care sunt mai degrabă imparțiale sau neinteresate
de politica externă sunt tinerii (18-34 de ani), femeile și cetățenii cu studii
sub medie. Persoanele neinteresate de informațiile politice externe urmăresc
mai degrabă știrile prezentate de Antena 1 și Kanal D.
 
 
 

NATO și UE

Jumătate dintre români cu drept de vot consideră că NATO ne va proteja în
cazul unei încălcări teritoriale de către forțele militare rusești.
O treime dintre cetățenii cu vârsta de peste 18 ani nu crede că România are
beneficii în urma apartenenței la Uniunea Europeană. În același timp, procentul
celor care identifică beneficii datorate calității de membru al Uniunii este de
64%.

Românii care observă beneficiile apartenenței României la UE sunt persoanele
cu vârsta între 18 și 50 de ani și cei cu studii peste medie.
Dizolvarea UE este considerată posibilă de o treime dintre români, iar
peste jumătate dintre alegători nu cred ca Uniunea se va destrăma.

Femeile,
persoanele cu vârsta peste 65 de ani și cele cu studii sub medie declară într-o
mai mare măsură că nu știu ce se va întâmpla cu Uniunea Europeană în viitor.
 

Rezultatele
prezentate fac parte dintr-o cercetare cantitativă reprezentativă la nivel
național cu o marjă de eroare de +4%. Eșantionul studiului a fost de 820 de
respondenți cu vârsta peste 18 ani. Metoda de culegere a datelor a fost
interviul telefonic.
Institutul de Studii Sociale și Politice (ISSPOL) este o instituție ce se
ocupă cu studiul socialului și cu analiza politică și electorală. Acesta este
membru al CULT Group din care mai fac parte Cult Market Research, CALL2B și
ARENAS (ONG). Institutul de Studii Sociale și Politice oferă atât servicii
clasice de cercetare, cât și soluții integrate pentru campaniile electorale.