Top industrii în care angajații merg cel mai des la medic în scop preventiv

23 Nov, 01:38 • Redactia DailyBusiness
Angajații care au un abonament de sănătate accesează de 2,5 ori mai mult serviciile medicale decât o fac pacienții neabonați, care merg la medic punctual, la nevoie, potrivit unui studiu. Vezi din ce industrii provin angajații care merg cel mai des la medic în scop preventiv.
Top industrii în care angajații merg cel mai des la medic în scop preventiv

Piața serviciilor medicale private a depășit 1 milion de abonamente de
sănătate. Cu această ocazie, Rețeaua de sănătate REGINA MARIA, compania
care a introdus acest concept în România, lansează, în premieră, un studiu care
demonstrează impactul pe care aceste pachete de prevenție îl au asupra stilului
de viață al angajaților, dar și felul în care influențează starea de sănătate a
acestora.

Studiul a fost realizat la nivel național și are la bază o analiză
cantitativă și calitativă a datelor interne ale Rețelei, cuprinzând 1.464.383
de accesări, dintre care 785.000 sunt ale abonaților corporate din peste 20
dintre cele mai mari și mai active industrii din România.

„Studiul demonstrează, o dată
în plus, influența pozitivă clară pe care abonamentul medical o are asupra comportamentului
preventiv al angajaților: când au acces nelimitat la servicii medicale de
calitate, oamenii merg la medic. Astfel, abonamentul de sănătate s-a
transformat în cel mai cerut și mai apreciat beneficiu pe care o companie îl
poate oferi angajatului, în afara salariului. Cererea mare pentru pachetele
medicale a însemnat, ca profit reinvestit, și un număr mai mare de clinici private
la nivel național, care au acoperit nevoile pacienților acolo unde statul a
rămas descoperit. În prezent, portofoliul REGINA MARIA numără peste 365.000 de
abonamente de sănătate, ceea ce reprezintă aproximativ 40% din business-ul
nostru”, susține Fady Chreih, CEO al Rețelei de
sănătate REGINA MARIA.

Studiul a analizat comportamentul angajaților din România, iar printre
concluziile cele mai importante regăsim următoarele:

1.    
Angajații cu abonament de sănătate accesează de 2,5
ori mai mult serviciile medicale decât o fac pacienții neabonați, care merg la
medic punctual, la nevoie
.
 

Acest rezultat vine în contextul în care, în ultimul an, 30% dintre
români au mers la medic doar atunci când au prezentat simptome/dureri și doar
una din cinci persoane susține că a mers la medic în scop preventiv.

Angajații care au o mentalitate puternic axată pe prevenție și pe un stil de
viață sănătos activează, în general, în companiile mari din industriile cele
mai efervescente din România: IT & Telecom (8% din toate accesările pe
servicii medicale corporate), Finanțe și Asigurări (3%), Industria Auto (2%).
Abonamentele încurajează un comportament proactiv în ceea ce privește
sănătatea, oferind acces continuu la servicii medicale, dar și la workshop-uri
ori campanii de informare.

2.      
Abonații corporate ajung, în medie, de 6,6 ori la medic, pe parcursul
unui an
.
 

Dintre aceștia, 63% sunt cu vârste cuprinse între 26 și 45 de ani.
Tinerii văd abonamentele de sănătate ca pe o componentă firească a vieții, înțeleg
importanța prevenției și influențează pozitiv comportamentul medical al
apropiaților.

16% din totalul
abonamentelor încheiate în Rețeaua de sănătate REGINA MARIA aparțin membrilor de
familie ai celor abonați
. 58% dintre cei care accesează abonamentele de
sănătate corporate sunt femei, care au putere de decizie când vine vorba de
sănătatea întregii familii. Toate aceste date indică schimbări pozitive care,
în timp, pot conduce la creșterea speranței de viață din România. În prezent,
decalajul dintre țara noastră și alte state din Europa de Vest din acest punct
de vedere este de 7-8 ani.

3.      
O treime dintre abonații corporate diagnosticați cu o afecțiune suferă
de o boală cronică
, un rezultat al faptului că, în
general, pentru români, prevenția nu reprezintă o prioritate.
 

Numărul afecțiunilor cronice identificate de medicii din Rețeaua de
sănătate REGINA MARIA este direct proporțional cu numărul pacienților abonați
din fiecare domeniu de activitate. Ca atare, cei mai mulți dintre pacienții
diagnosticați cu boli cronice provin din domeniul Finanțe & Asigurări (18%)
și din industria IT (14%).

Mai departe, o corelare a datelor indică faptul că
în domeniul serviciilor financiare, cele mai întâlnite afecțiuni grave sunt
atingeri ale discurilor intervertebrale, specifice segmentului 26-45 de ani,
dar și hipertensiunea arterială, pentru segmentul de vârstă 46-65 de ani. Cei
mai mulți pacienți cu abonamente corporate diagnosticați cu boli respiratorii
provin din IT & Telecom.

Vârsta la care sunt
identificate afecțiunile cronice, precum cele articulare sau cardiovasculare,
este în scădere. Această situație apare din două motive: pe de o parte, bolile
cronice afectează mai des persoanele tinere în contextul unui stil de viață
solicitant și dezordonat, iar pe de alta, tinerii au acces nerestricționat la
un medic specialist prin intermediul unui abonament de sănătate, care permite
identificarea afecțiunilor în stadiu precoce, atunci când sunt și mai ușor de
tratat. Abonamentele de sănătate au rol și în preîntâmpinarea unor afecțiuni
pentru că oferă acces la campaniile de informare derulate de medicii noștri.„, declară Dr. Dan Dimitriu, medic de Medicină Internă și Coordonator
Medical al Departamentului de Calitate în cadrul Rețelei de sănătate REGINA
MARIA.