Finante-Banci

Valoarea taxelor si impozitelor achitate cu cardul a crescut cu aproape 50% anul trecut

13 Mar, 14:08 • Redactia DailyBusiness
Romanii au realizat in 2016 peste un milion de plati de taxe si impozite cu cardul, la ghiseele primariilor si online. Valoarea taxelor si impozitelor achitate cu cardul a crescut cu aproape 50% anul trecut, la peste 360 milioane lei, datorita dublarii numarului de plati online si extinderii retelei de acceptare, arata datele obtinute de Visa de la bancile din Romania.
Valoarea taxelor si impozitelor achitate cu cardul a crescut cu aproape 50% anul trecut

„Valoarea impozitelor achitate cu cardul a crescut de aproape zece ori in ultimii sase ani. Am asistat la o crestere spectaculoasa in special a platilor online, care scutesc contribuabilul de un drum la ghiseu si il ajuta sa economiseasca timp. Salutam angajamentul autoritatilor de a sustine plata cu cardul, fiind de asteptat ca eforturile depuse in vederea modernizarii infrastructurii de plata sa contribuie la cresterea veniturilor la bugetul de stat”, a declarat Catalin Cretu, directorul general pentru Romania, Croatia, Slovenia si Malta in cadrul Visa.
 

Anul trecut, una din trei tranzactii de plata a taxelor si impozitelor cu cardul a fost realizata online, un rezultat notabil, avand in vedere ca in urma cu doar sase ani aceste plati erau aproape inexistente. Peste 370.000 de plati online s-au realizat in 2016, dublu fata de anul anterior, valoarea acestora fiind de 78 milioane de lei.
 

Valoarea medie a unei plati de taxe si impozite cu cardul (cumulat online si POS) a fost de aproape 340 de lei in 2016, de 2,5 ori peste valoarea medie a unei plati cu cardul, care s-a ridicat la circa 140 de lei anul trecut, potrivit datelor publicate de BNR.
 

Visa deruleaza pana pe 31 martie cea de-a opta editie a campaniei sale traditionale de promovare a platii taxelor si impozitelor cu cardul, cu scopul de a informa contribuabilii asupra beneficiilor acestei metode moderne de plata.

Campania cuprinde actiuni de promovare in presa scrisa, online, televiziune, radio, outdoor, precum si activitati promotionale de BTL desfasurate impreuna cu bancile din Romania.