Internet/New Media

Ce venituri a obtinut Cosmote Romania in 2013

06 Mar, 14:19 • Redactia DailyBusiness
Veniturile Cosmote Romania au scazut usor, cu 0,9% in 2013, pana la 458,5 milioane euro, in timp ce profitul operational a scazut cu 0,5% pana la 118,9 milioane euro, potrivit unui raport al grupului elen de telecomunicatii OTE, proprietarul companiei.
Ce venituri a obtinut Cosmote Romania in 2013

La finele lui 2013, baza totala de
clienti a Cosmote Romania a ajuns la 6,1 milioane, dintre care 25,9%
erau clienti de tip postpaid, potrivit raportului citat de Agerpres

Cosmote Romania
a traversat un parcurs stabil in anul 2013, inregistrand performanta
financiara pentru principalii indicatori si consolidandu-si
pozitia pe piata,
prin optimizarea portofoliului de produse
si servicii si prin continuarea extinderii
retelei.

„Cosmote a mentinut
trendul ascendent pentru baza de clienti
business, ca urmare a utilizarii intensificate a serviciilor de date.
Astfel, in 2013, segmentul business a crescut cu 10,3%
de la un an la altul”, se mentioneaza intr-un comunicat al companiei.

Baza de clienti
(inclusiv Zapp) s-a mentinut
la aproximativ 6,1 milioane la finalul lui 2013, din care 25,9%
abonati, in crestere cu 1,1% in T4 2013 fata de aceeasi perioada a
anului trecut.

Desi 2013 a fost un
an plin de provocari, veniturile in T4 au crescut cu 8,1% de la un an
la altul, atingand valoarea de 123 milioane euro. Per total,
veniturile din 2013 au ramas relativ stabile, la 458,5 milioane euro.

Marja EBITDA Pro-Forma
(castigurile operationale inaintea
dobanzilor, taxelor si amortizarilor) a crescut cu 0,1 puncte
procentuale, la 25,9% in 2013 versus 2012, reflectand oferte
comerciale cu margini mai mari si performante operationale
imbunatatite. EBITDA a atins valoarea de 118,9 milioane de euro.

ARPU (venitul mediu
per utilizator) a crescut cu 1,9% in 2013 comparativ cu 2012, ca
urmare a cresterii valorii ARPU pentru apelurile initiate.

Romtelecom si
Cosmote Romania isi consolideaza constant forta de vanzari integrata
si investesc in dezvoltarea lantului lor de distributie nationala,
care consta, la finalul lui 2013, in aproximativ 720 puncte de
vanzare (proprii si partenere) si peste 34.000 de chioscuri in
intreaga tara.

La finalul lui 2013, OTE Group a
furnizat servicii de telecomunicatii mobile pentru aproximativ 15,6
milioane de client) din Europa de Sud-Est.