Internet/New Media

Cererea de smartphone-uri a crescut cu 56% anul trecut

01 Mar, 11:36 • Redactia DailyBusiness
Cererea globala de telefoane mobile a crescut in mod semnificativ in 2012. Anul trecut, in premiera, un numar mai mare de smartphone-uri decat telefoane mobile standard au fost vandute in perioada Craciunului. 
Cererea de smartphone-uri a crescut cu 56% anul trecut


Aceasta tendinta
pozitiva se datoreaza preturilor la smartphone-uri din ce in ce mai
atractive. O serie de caracteristici premium noi au contribuit si ele
la stimularea vanzarilor de aparate din gamele de pret mediu si de
top, arata un studiu GfK pregatit pentru Mobile World Congress 2013
din Barcelona.

In 2012, cererea de
smartphone-uri a crescut la nivel global cu 56%, la 720 de milioane
de dispozitive vandute. In acelasi timp, piata de telefoane mobile
standard a scazut cu 14%, la 886 milioane de euro.


In cele din urma, cu
toate acestea, vanzarile globale de telefoane mobile de catre
retaileri au crescut anul precedent cu 7%, mai arata studiul.

Cererea pentru
smartphone-uri este in crestere accentuata in special in China. In
2012, cresterea de la an la an a vanzarilor a fost de 34% in Europa,
in timp ce in China, Hong Kong si Taiwan vanzarile au crescut rapid,
cu 133%.


In 2012, doua din
trei telefoane vandute in aceasta regiune au fost smartphone-uri. Pe
langa faptul ca piata chineza inregistreaza cele mai mari rate de
crestere, ea detine si cea mai mare pondere de smartphone-uri din
piata globala a telefoanelor mobile.


In Europa, doar
aproximativ 50% din vanzarile de telefoane mobile sunt datorate
smartphone-urilor. Telefoane mobile standard continua sa domine in
America Latina, Orientul Mijlociu si Africa.

Prin panelul de
retail, GfK colecteaza periodic date despre telefoanele mobile si
fixe, tablete, modemuri pentru Internet mobil si accesorii pentru
telefoanele mobile, in peste 90 de tari.


GfK este una dintre cele mai mari
companii de cercetare de piata din lume. In anul 2011, vanzarile GfK
au fost de 1,37 miliarde de euro.