Internet/New Media

Cum poate fi modificat contractul de telefonie, internet sau televiziune?

25 Mar, 11:53 • Redactia DailyBusiness
Modificarea contractelor pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune se poate face atat la cererea utilizatorului, in conditiile prevazute in contract sau pe baza negocierii directe, cat si la initiativa furnizorului.
Cum poate fi modificat contractul de telefonie, internet sau televiziune?

Potrivit prevederilor legale, daca un
operator intentioneaza sa modifice unilateral contractul incheiat cu un
utilizator final, acesta din urma are dreptul sa renunte la contract, fara a
plati despagubiri, in termen de 30 de zile de la primirea notificarii privind
intentia de modificare a contractului, daca nu este de acord cu modificarile
propuse.

Potrivit Deciziei presedintelui ANCOM nr.158/2015 privind
obligatiile de informare a utilizatorilor finali, notificarea privind
intentia de a modifica unilateral contractul trebuie sa fie transmisa sub
forma de scrisoare, e-mail, SMS, fax sau prin intermediul contului de client
al abonatului de pe site-ul furnizorului, in acest din urma caz notificarea
trebuind sa fie insotita de un SMS si/sau e-mail de avertizare cu privire la
transmiterea acesteia.
Indiferent de modul in care operatorul
transmite notificarea, acesta trebuie sa asigure transmiterea integrala a
textului notificarii, fara a face trimitere la alte surse de informare.

De
asemenea, in cazul in care notificarea este transmisa pe suport hartie,
aceasta trebuie sa fie separata de orice material publicitar.

Potrivit aceleiasi decizii ANCOM, furnizorii
de servicii de telefonie, internet si televiziune de pe piata din Romania
sunt obligati sa publice pe site-urile proprii informatii privind conditiile
de modificare a contractului, inclusiv demersurile pe care utilizatorii
trebuie sa le faca pentru a solicita modificarea acestuia.

Daca furnizorul a modificat contractul fara sa notifice sau nu a informat utilizatorii despre dreptul de a denunta contractul fara penalitati prin intermediul notificarii, ANCOM poate lua masuri. Sesizarile pot fi trimise aici.

Utilizatorii pot afla mai multe detalii despre contractele incheiate cu furnizorii si despre informatiile pe care acestia sunt obligati sa le publice pe site-urile proprii de internet prin intermediul sectiunii InfoCentru din website-ul ANCOM.

Citeste si Abonament pentru telefonie, internet sau televiziune: care este perioada minima contractuala?