Internet/New Media

Industriile digitale care angajează cel mai mult în România

15 Dec, 18:02 • Redactia DailyBusiness
Majoritatea ofertelor de joburi din domeniul digital, peste 90%, sunt pentru programatori și designeri, pe poziții de Senior, Bucureștiul și Iașiul fiind orașele cu cele mai multe locuri de muncă disponibile. Vezi ce industrii digitale sunt campioane la angajări.
Industriile digitale care angajează cel mai mult în România

Principalele industrii în care
se caută specialiști in digital sunt cea software, online, mobile și de
advertising, conform informațiilor Digitaljob.ro, prima platformă de recrutare de nișă, dedicată exclusiv
industriei digitale și IT din România.

Potrivit reprezentanților Digitaljob.ro, cererea cea mai mare
vine din partea industriei software
, aplicațiile software fiind necesare în
orice altă industrie.Topul este completat de ofertele din online, mobile, advertising și gaming.

Primele 3 industrii sunt similare și se întrepătrund, o aplicație solidă având,
aproape de fiecare dată, și o componentă online și una pe mobile, acestea având
nevoie de publicitate, pentru promovare.În ceea ce privește ofertele din gaming,
cele mai multe oferte vin în perioada de primăvară-vară,
când se desfășoară sezonul angajărilor masive
.

Din totalul locurilor de muncă
disponibile în companiile care activează în aceste industrii, majoritatea
ofertelor sunt pentru programatori (65%) și designeri (30%), în timp
ce cererea pentru specialiști în
marketing
este de 5%. În
general, se caută candidați cu experiență în domeniul în care aplică, doar 3% dintre joburi fiind pentru poziții de Junior.

„Ponderea cea mai mare o au
programatorii, care sunt responsabili cu implementarea și dezvoltarea ideilor
pe care se bazează toate aplicațiile. Specialiștii care dezvoltă aplicații
pentru mobil sunt mai puțini și mai greu de găsit, deci și cererea este pe
măsură. Designerii și oamenii de comunicare completează acest trio al joburilor
cele mai căutate în domeniul digital”, a afirmat Marius Dascălu (foto), Strategy and
Creative Director 2Fresh, agenția interactivă care a dezvoltat platforma
Digitaljob.ro.

[img=7036][/img]

În ceea ce privește orașele în care se
caută specialiști în digital, a mai precizat Marius Dascălu, Bucureștiul este pe primul loc, 56% dintre
oferte venind din capitală.

Pe următoarele poziții se situează Iașiul (12%), Cluj-Napoca (6%), Timișoara
(4%) și Brașovul (3%).

Pe plan extern, cele mai multe oferte de joburi
pentru specialiștii din România vin din Germania,
Olanda, Franța, EAU, SUA și Luxemburg.


Majoritatea joburilor sunt publicate de companii mici și medii, firme de software,
agenții web, agenții de publicitate
, dar și companii mari ca IBM, Leumi Bank, RDS-RCS și multinaționale cu sucursale în România, companii cu vechime pe
piața din țara noastră, care știu foarte bine ce caută, a ținut să menționeze
Strategy Directorul 2Fresh.

Astfel, pe lângă absolvirea unei
facultăți de profil și experiența în lucrul cu diferite framework-uri,
abilitățile cerute de angajatori candidaților care aplică pentru joburi de
programatori sunt specifice posturilor căutate, observându-se o orientare către
online în majoritarea anunțurilor. La cea mai mare căutare sunt Front-End și
Back-End Developerii.

În funcție de specializare, programatorii web care aplică
pe poziții de Back-End Developer
trebuie să aibă cunoștințe solide de PHP,
mySQL și framework-uri ca Zend, Laravel, Magento sau WordPress,
în timp ce
abilitățile cerute Front-End
Developerilor
sunt cele de HTML,
CSS, Javascript și cunoașterea de framework-uri ca Bootstrat și AngularJS.

În cazul designerilor și marketerilor, facultatea
de profil nu mai este o condiție obligatorie. Abilitățile de creație și
cunoștințele se pot cuantifica prin analizarea unui portofoliu, a concluzionat
Marius Dascălu.