Internet/New Media

PwC: Piața „dispozitivelor conectate” va ajunge la 1 trilion de dolari până la finele lui 2020

04 Jan, 11:33 • Redactia DailyBusiness
O nouă analiză PwC estimează că piața "dispozitivelor conectate" - noile tehnologii ce schimbă modul în care oamenii interacționează între ei și cu companiile - va ajunge să valoreze 1 trilion de dolari la nivel global, până la finele anului 2020.
PwC: Piața dispozitivelor conectate va ajunge la 1 trilion de dolari până la finele lui 2020

Analiza are în vedere șase sectoare – domicilii conectate (spre ex. contorizări inteligente), transport conectat (platforme de car-sharing – folosire comună a mașinilor), educație (e-learning), sănătate (mHealth) și divertisment (platforme online de muzică) – toate acestea reprezentând, în principiu, o gamă largă de puncte de contact în viața de zi cu zi. Studiul explorează interacțiunea între mega-tendințele legate de schimbările demografice și tiparele sociale pe de o parte și  inovațiile tehnologice pe de altă parte, acestea din urmă determinând modurile în care oamenii ajung să aibă vieți mai conectate.

„Analiza noastră scoate în evidență potențialul ridicat de creștere a veniturilor în cele șase sectoare conectate, pe parcursul următorilor cinci ani. De la aproximativ 215 miliarde de dolari cât valora anul trecut, piața „dispozitivelor conectate” va ajunge să valoreze 1 trilion de dolari la nivel global până în anul 2020, reprezentând o creștere medie anuală de 29% în acest interval”, a precizat Ionuț Simion, Country Managing Partner, PwC România.

„Analizele despre lumea conectată se axează inevitabil pe tehnologie, însă ele nu ar trebui să excludă factorul uman. Schimbarea atitudinilor și a preferințelor sunt la fel de influente precum sunt platformele tehnologice în determinarea modului în care va arăta viitorul. De fapt, este mai probabil ca oamenii și nu tehnologia să fie adevărații agenți ai schimbării. Astfel, trebuie să ne uităm cu atenție la motivațiile care conduc la aceste opțiuni și la modul în care ele pot fi relevante pentru companii acum și în viitor”, a adăugat Ionuț Simion.

Modul în care aceste schimbări afectează companiile variază de la sector la sector. Anumite industrii s-au confruntat deja cu transformări vizibile ale modelelor de afaceri tradiționale. Spre exemplu, sectorul de media și divertisment a fost transformat de platformele digitale care oferă conținut sub forma de streaming sau servicii on-demand ce ocolesc canalele tradiționale. În același timp, alte sectoare – cum ar fi serviciile pentru gospodării – nu diferă cu mult față de modul în care au funcționat decenii la rând.

„Schimbarea va veni în toate industriile. Pe măsură ce ajungem la ceea ce pare a fi punctul critic al schimbărilor bruște și decisive, companiile trebuie să se pregătească pentru relații noi, directe, cu consumatorii – și să dezvolte capacități și competențe diferite de cele cu care operează în prezent. Deja observăm cum mulți actori noi propulsați de tehnologie au schimbat modul de funcționare a industriilor și piețelor tradiționale, așadar există un potențial imens de creștere în acest sector. Întrebarea este cine va fi cel mai bine poziționat pentru a profita de avantajele aduse de lumea dispozitivelor conectate”, a conchis Ionuț Simion.