Internet/New Media

Utilizatorii de telefonie mobilă își verifică telefonul de peste 80 de miliarde ori pe zi

17 May, 15:38 • Redactia DailyBusiness
Rata de utilizare e terminalelor mobile este în creștere, în anumite categorii chiar dublă, ceea ce arată o schimbare semnificativă în comportamentul consumatorilor, dar și o preferință pentru comunicații non-voce, precum mesageria text sau instant (IM), potrivit primei ediții a raportului Deloitte Global Mobile Consumer Trends 2016.
Utilizatorii de telefonie mobilă își verifică telefonul de peste 80 de miliarde ori pe zi

 
„Consumatorul
conectat este o realitate care va transforma toate industriile și
regiunile de pe glob”, a spus Craig Wigginton, vicepreședinte
Deloitte LLP SUA și lider telecom pentru Deloitte Global, America și
Deloitte SUA. „Pentru multe companii, previziunile privind
creșterea constau în abilitatea de a fi cu un pas înaintea
obiceiurilor în continuă schimbare ale consumatorului conectat”.

Pentru
realizarea raportului
Global
Mobile Consumer Trends,

Deloitte a colectat informații privind comportamentul
consumatorilor, opinii și tendințe pentru o gamă largă de produse
și servicii mobile și wireless în regiuni și țări distincte.
Rezultatele studiului oferă o perspectivă amplă a pieței mobile,
cu analize și comparații între țări ce acoperă șase
continente, 31 de țări și 49.500 de respondenți.

Principalele
concluzii ale raportului Global Mobile Consumer Trends:

  • Plățile
    mobile prind avânt.
    Cu
    toate că sunt de puțin timp pe piață, plățile mobile de tip
    mPayment au crescut semnificativ, la nivel global. Conform
    rezultatelor sondajului, pe piețele dezvoltate, 20% dintre
    consumatori au raportat plăți mobile. Pe piețele în curs de
    dezvoltare, aproape jumătate dintre consumatori (47%) au folosit
    telefonul mobil pentru a efectua plăți electronice, în timp ce
    65% s-au arătat interesați de a folosi această tehnologie. China,
    o piață dominată de plățile în numerar, s-a evidențiat anul
    trecut ca una dintre țările care au adoptat plățile mobile la
    cumpărăturile în magazine, raportând o creștere de 66% pe acest
    segment, în ultimul an. Cu toate acestea, 40% dintre consumatori nu
    doresc să efectueze plăți mobile din motive de securitate.
  • Mobilitatea
    vine în diverse forme și mărimi
    .
    78% dintre utilizatori dețin un telefon inteligent, aproape 10%
    accesorii
    wearable
    și
    mai bine de jumătate sunt posesori de tablete. Rezultatele
    studiului arată că un sfert dintre consumatorii de pe piețele
    dezvoltate au în plan să cumpere un gadget wearable în
    următoarele 12 luni. La nivel de țară, Singapore are cel mai mare
    număr de consumatori conectați, iar Polonia este și ea în top,
    urmată de SUA, Australia și Italia.
  • Timpul
    petrecut pe mobil nu e niciodată îndeajuns.
    Aproape
    toți utilizatorii își verifică telefoanele în maxim trei ore de
    la trezire. Pe piețele emergente, 93% dintre utilizatori își
    verifică telefonul la o oră sau chiar mai puțin de la trezire, în
    timp ce 14% își verifică telefonul mobil de cel puțin 100 de ori
    pe zi.
  • Consumatorii
    preferă mesageria text și instant (IM).
    Primul
    lucru pe care îl fac utilizatorii dimineața este să verifice, cu
    prioritate, mesajele text și cele instant (IM). Cu toate că
    serviciile de voce rămân cel mai utilizat serviciu pentru
    dispozitive mobile pe piețele dezvoltate, cu o rată de 76%, ele
    sunt urmate îndeaproape de mesageria text (74%).
  • Preferințe
    regionale pentru internet fix versus Wi-Fi
    .
    Pe piețele dezvoltate, viteza 4G este în mod constant mai mare
    decât viteza Wi-Fi. În America de Nord, metoda preferată de
    conectare la internet rămâne Wi-Fi, în timp ce Europa și
    Asia-Pacific preferă conexiuni mobile ca 4G.