Internet/New Media

Vitezele medii reale de Internet fix și mobil ale operatorilor din România

08 Jul, 12:33 • Redactia DailyBusiness
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații   (ANCOM) a publicat pe Netograf.ro statisticile oficiale privind calitatea serviciului   de internet fix și mobil în România pentru trimestrul II 2015, pe baza testelor   efectuate de utilizatori și a ofertelor introduse de operatori în aplicație.
Vitezele medii reale de Internet fix și mobil ale operatorilor din România

Ofertele
 
aflate în prezent în aplicație acoperă în totalitate cele 12
milioane de conexiuni de
 
internet mobil și 93% dintre cele 4 milioane de conexiuni de
internet fix folosite de
 
utilizatorii din România, potrivit celui mai recent raport
de date statistice ANCOM.

În primele 6 luni ale anului, Netograf.ro, aplicația pentru
testarea și monitorizarea calității serviciului de internet, arată că operatorii de internet
mobil
le-au oferit utilizatorilor  următoarele viteze medii reale de download: Orange România –
34,15 Mbps indoor și 52,81
 
Mbps outdoor,  RCS
& RDS – 2,71 Mbps indoor și 2,66 Mbps outdoor, Telekom România Mobile Communications – 9,62 Mbps indoor și 9,18 Mbps
outdoor, Vodafone România – 16,94
 
Mbps indoor și 27,80 Mbps outdoor.

Principalii
furnizori de internet fix au oferit viteze medii reale de download după cum urmează: Digital
Cable Systems – 47,96 Mbps fir și
 
26,52 Mbps wireless, Nextgen Communications – 63,83 Mbps fir
și 34,61 Mbps wireless, RCS
 
& RDS – 95,21 Mbps fir și 42,43 Mbps wireless, Telekom
România Communications – 29,34
 
Mbps fir și 15,36 Mbps wireless și UPC Romania 49,52 Mbps
fir și 28,62 wireless.
 

Netograf.ro este ușor de utilizat și oferă rezultate
imediate și corecte. Este suficient ca utilizatorii să selecteze din aplicație tipul de ofertă de
care beneficiază și să aleagă modalitatea de acces, wireless sau fir în cazul internetului
fix și indoor sau outdoor pentru internetul mobil.

Un test durează aproximativ 30 de secunde,
iar rezultatele obținute pot fi
 
analizate și comparate în contextul statisticilor publicate
trimestrial, prin accesarea butonului „Informații suplimentare”.

Rezultatul testului poate fi
influențat de o serie de factori, astfel
 
încât, pentru obținerea unor rezultate corecte, înainte de
începerea testului, este bine ca utilizatorii să urmeze instrucțiunile din secțiunea
„Recomandări” disponibilă pe site-ul web al aplicației.
 

Pe baza testelor utilizatorilor (peste 110.000 de teste de
la lansarea aplicației Netograf.ro în
 
octombrie 2014 și până în prezent), secțiunea de statistici
a Netograf.ro afișează valorile medii
 
ale parametrilor de calitate viteza de download și upload,
întârzierea și variația întârzierii de transfer a pachetelor și rata pierderii de pachete de date,
permițând compararea performanțelor reale ale rețelelor operatorilor de internet
fix și mobil din România.
Pentru vizualizarea statisticilor, utilizatorii pot adăuga patru
panouri de selecție, precum: furnizorul
 
(câmp obligatoriu), perioada pentru care se vor afișa
statisticile (trimestru sau an), tipului ofertei, localitatea (doar pentru internet fix).

Aceste
statistici au valoare informativă, neconstituind o garanție a faptului că un anumit utilizator
va experimenta aceeași calitate a conexiunii, aceasta depinzând de mai mulți factori.
 

Aplicația testează calitatea conexiunii între echipamentul
terminal al utilizatorului final și un
 
server de test amplasat într-un nod de tip internet
interexchange, indicând o valoare a
 
parametrilor aproape de experiența reală a utilizatorilor în
folosirea internetului, deoarece
 
calea măsurată include toată rețeaua furnizorului, precum
și, în cazul furnizorilor de talie mică,
 
alte rețele interconectate cu rețeaua proprie.
 

Netograf.ro a fost conceput de ANCOM pentru a le oferi
utilizatorilor de internet din România
 
un instrument independent, obiectiv și gratuit pentru a
verifica permanent calitatea serviciului
 
de internet pe care îl plătesc.

Ei pot să verifice în acest
fel dacă serviciul de internet contractat se ridică la calitatea din ofertă și să compare valorile
înregistrate ale parametrilor cu cele
 
obținute de abonații altor furnizori. În plus, utilizatorii
care se loghează în aplicație pot urmări
 
și alte aspecte, precum evoluția performanței propriei
conexiuni de internet în timp, respectiv
 
îmbunătățirea sau degradarea calității serviciului folosit.
 

Furnizorii autorizați de servicii de acces la internet au
obligația de a-și introduce în aplicație
 
datele tehnice ale ofertelor comerciale active prin
intermediul unei interfețe web, conform prevederilor deciziei ANCOM nr. 1201/2011.

Prevederile
deciziei se aplică serviciilor de acces la  internet furnizate prin intermediul rețelelor publice fixe
sau mobile de comunicații electronice, indiferent de tehnologia de acces la internet utilizată. În
plus, potrivit aceleiași decizii, furnizorii de servicii de acces la internet au obligația de
a include în contracte parametrii
 
asumați în relația cu utilizatorii (precum vitezele
nominale/maxime de download și upload) și de a publica pe propriile pagini de internet o serie de alți
parametri administrativi.

Citeste si Cati romani au Internet cu viteza de peste 100Mbps