Internet/New Media

Vrei sa iti portezi numarul de telefon? Reguli de urmat

22 May, 14:59 • Redactia DailyBusiness
Utilizatorii care doresc pastrarea numarului de telefon la schimbarea furnizorului de telefonie sunt sfatuiti sa fie atenti inclusiv la contractul pe care il au cu furnizorul de la care pleaca, pentru a beneficia pe deplin de avantajele portabilitatii.
Vrei sa iti portezi numarul de telefon? Reguli de urmat

Problemele intalnite in procesul de
portare constituie una dintre temele recurente in reclamatiile
primite de ANCOM. 

In momentul in care aleg sa isi porteze
numarul de telefon, utilizatorii completeaza o cerere de portare prin
care solicita transferul numarului, cerere care se depune la
furnizorul la care doresc sa se porteze.

Odata cu depunerea cererii si
acceptarea acesteia de catre noul furnizor (furnizor acceptor),
contractul cu vechiul furnizor (furnizor donor) inceteaza automat,
nefiind necesar vreun demers suplimentar din partea utilizatorilor.

De aceea, utilizatorii sunt sfatuiti sa
verifice daca la data la care urmeaza sa se efectueze portarea a
expirat perioada minima contractuala cu furnizorul pe care il
parasesc. In caz contrar, cel mai probabil va trebui sa plateasca
penalitati de reziliere anticipata
a contractului, deoarece
transferul numarului la un alt furnizor nu anuleaza datoriile fata de
vechiul furnizor.

In plus, sesizarile primite de ANCOM
arata ca exista cazuri in care utilizatorii solicita rezilierea
contractului cu furnizorul donor inainte de initierea procesului de
portare. Acest lucru este gresit, din aceasta cauza unii utilizatori
ajungand in situatia neplacuta de a nu mai avea numarul activ in
reteaua la care voiau sa renunte, ceea ce face imposibila realizarea
portarii
, numarul de telefon fiind in acest caz pierdut.

Utilizatorii au la dispozitie pentru
informare site-ul portabilitate.ro, unde pot afla reteaua
oricarui numar de telefon din Romania, fie ca a fost sau nu portat.

Site-ul ofera detalii cu privire la pasii care trebuie urmati pentru
a porta un numar de telefon, raspunsuri la intrebari care apar
frecvent in situatia portarii numerelor, dar si cateva sfaturi pentru
a evita posibile probleme care pot interveni pe parcursul procesului
de portare. Sfaturile sunt bazate pe situatiile reale semnalate ANCOM
de utilizatori.

De la data lansarii serviciului de
portabilitate a numerelor in Romania, 21 octombrie 2008, au fost
portate peste 1.320.000 de numere de telefon, aproape 70% dintre
acestea reprezentand numere de telefonie mobila.

Sectiunea InfoCentru din pagina de
internet ANCOM pune la dispozitia utilizatorilor informatii utile
despre serviciile de comunicatii electronice (telefonie, internet si
televiziune) si serviciile postale, pentru a-i sprijini in alegerea
si folosirea acestor servicii.

Informatiile se refera in principal la
incheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea
serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. In
plus, utilizatorii pot gasi aici ghiduri dedicate, pe teme precum
fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.

2013 a fost anul in care s-au portat cele mai multe numere – 274.137, ceea ce inseamna ca, in medie pe luna, 22.844 de numere si-au schimbat reteaua, dar nu si posesorul, potrivit datelor ANCOM.