Lifestyle

Cât vor cheltui românii anul acesta pe cadourile de Crăciun

22 Dec, 14:05 • Redactia DailyBusiness
Numărul românilor care doresc să primească de Crăciun bunuri materiale a crescut cu 15% în 2015, față de anul precedent, arată un studiu.
Cât vor cheltui românii anul acesta pe cadourile de Crăciun

Astfel, anul acesta, 85% dintre românii din mediul urban așteaptă cadouri materiale sub brad, în timp ce procentul celor care preferă bunurile spirituale a scăzut de la 19% la 11%.

Potrivit
studiului, telefonul mobil conduce în topul celor mai dorite produse de Crăciun,
13% dintre români preferând un astfel de cadou, față de 7% anul trecut. Alte
daruri așteptate de sărbători sunt automobilele (6%), articolele de
vestimentație (6%), accesoriile/bijuteriile (6%), precum și banii (5%).
 

„Faptul
că românii sunt materialiști în preajma sărbătorilor nu reprezintă o surpriză,
însă este de remarcat faptul că a scăzut considerabil procentul celor care
doresc să primească de Crăciun bani, de la 18% în 2014 la 5% anul acesta. În
schimb, în topul cadourilor preferate au apărut automobilele, un dar deloc ușor
de oferit”, afirmă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.
 

Studiul
mai arată că femeile, mai mult decât bărbații, își doresc cadouri materiale de
Crăciun (88% dintre femei versus 82% dintre bărbați). De asemenea, femeile preferă
să primească haine, accesorii/bijuterii, parfumuri și produse cosmetice, în
timp ce bărbații așteaptă de la Moș Crăciun, mai mult decât femeile, produse
electronice.
 

Anul
acesta, românii din mediul urban au alocat în medie 544 RON pentru cadourile de
Crăciun, cu 31% mai mult decât în anul precedent. Potrivit studiului, bărbații
au alocat acestor cumpărături un buget semnificativ mai mare decât cel al
femeilor, de 607 RON.

Printre cadourile pe care românii intenționează să le
ofere celor dragi se numără articolele de vestimentație (36%), jucăriile (22%),
produsele cosmetice / de îngrijire personală (19%) și dulciurile (18%).
 

„Faptul
că românii și-au majorat anul acesta bugetul alocat cadourilor de sărbători
poate fi explicat printr-o îmbunătățire ușoară a situației economice în mediul
urban. Remarcăm, de asemenea, o creștere semnificativă a intenției de a oferi în
dar haine (de la 23% la 36%) și jucării (de la 12% la 22%), astfel că se
preconizează un Moș Crăciun darnic în special cu cei mici și cu persoanele de
gen feminin”, adaugă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.
 

Studiul
a fost realizat online de către compania iSense
Solutions
pe un eșantion de 1.006  de respondenți
în 2015 și 1.069 de respondenți în 2014, membri ai Panelului
ResearchRomania.ro.

Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din
mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un
nivel de încredere de 95%.