- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Peste 50% dintre romani consuma zilnic legume si zarzavaturi

18 Jul, 16:51 • Redactia DailyBusiness
Peste 70% dintre romani consuma in fiecare zi paine alba, iar unul din doi mananca zilnic legume (53%) si zarzavaturi (50%), releva studiu de consum realizat pentru prima oara in Romania de Unilever.
Peste 50% dintre romani consuma zilnic legume si zarzavaturi

Studiul „Frigiderul” evalueaza categoriile de alimente incluse in nutritia cotidiana a romanilor si alte obiceiuri de consum ale acestora.

Mai putin de jumatate dintre romani consuma zilnic fructe si lactate (45%, respectiv 41%). In ceea ce priveste mancarea preparata in gospodarii, in topul preferintelor romanilor se situeaza ciorbele si supele (55%), urmate de sandvisuri (35%), salate mixte/de legume (31%) si cartofi prajiti (8%).

Referitor la consumul de carne, 68,4% dintre respondenti detin in frigiderele lor carne de pasare, 39,8% consuma si carne de porc, iar 28% peste. Carnea de vita se regaseste in frigiderele a 25,6%, iar cea de oaie la 8,2% dintre respondenti.

22% dintre respondenti consuma zilnic apa minerala, iar 18,4% sucuri acidulate, respectiv pe cele neacidulate 13,6%.

Cercetarea arata ca persoanele cu varste cuprinse intre 25 si 34 de ani, precum si cele cu venituri ridicate, sunt mari consumatori de fructe si lactate. De asemenea, tinerii consuma mai frecvent preparate de tip fast-food si dulciuri, in comparatie cu persoanele mai in varsta care prefera mancarurile traditionale.

Persoanele cu venituri medii si mari se orienteaza catre alimente care se prepara mai rapid (gratar, sandvisuri). In acelasi timp, persoanele cu venituri ridicate au printre preferintele lor mai ales branzeturile, comparativ cu persoanele cu venit mic, care aleg mai frecvent orezul, pastele fainoase, pestele si carnea de oaie.

Desi studiul releva o prezenta relativ echilibrata a principalelor grupe de alimente in consumul zilnic, exista cu toate acestea diferente de frecventa a aportului determinate de caracteristicile consumatorilor (venit, varsta).

Cercetarea a fost efectuata in luna iunie a acestui an.

Unilever este reprezentata in Romania de Unilever South Central Europe, o companie regionala care coordoneaza de la Bucuresti operatiunile in regiunea formata din Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia si Moldova. Portofoliul de marci comercializate de Unilever pe piata din Romania cuprinde branduri precum Rama, Delma, Dero, Omo, Dove, Cif, Domestos, Knorr, Delikat, Rexona, Axe, Sunsilk.