Lifestyle

Premiile Gopo in media si publicitate: Cate articole, reclame si bani au generat

25 Mar, 12:48 • Redactia DailyBusiness
A opta editie a Galei Premiilor Gopo, eveniment foarte important pentru cinematografia romaneasca, a avut o mediatizare pe masura.
Premiile Gopo in media si publicitate: Cate articole, reclame si bani au generat


In perioada 20
februarie – 24 martie 2014, Premiile Gopo au inregistrat 814 de
materiale in mass media. Evenimentul a avut o vizibilitate crescuta
in mediul online
: 549 de materiale si 182
in social media, potrivit unui raport Mediatrust.
 

In presa scrisa au
fost publicate 50 de materiale ce au avut ca subiect Premiile Gopo,
posturile TV au difuzat 12 stiri, iar posturile de radio monitorizate
au difuzat 21 materiale, se mai arata in raport.

Printre sursele media cu cele mai multe
materiale legate de Premiile Gopo se numara Procinema.ro cu 15
materiale, Jurnalul National cu 4 materiale, Click cu 3 materiale,
Pro TV cu 11 materiale si Pro FM cu 6 stiri.

In ceea ce priveste vizibilitatea in
publicitate, in perioada 20 februarie – 24 martie 2014, au fost
difuzate 106 reclame cu Premiile Gopo. Cele mai multe spoturi
publicitare au fost difuzate la TV – 63, la posturile de radio au
fost difuzate 41 de spoturi, iar in presa scrisa au fost publicate 2
machete publicitare.

Pro FM este postul de radio cu cele mai
multe reclame difuzate – 41, cu un rate card estimativ de 10.469 de
euro. La categoria posturilor de televiziune, Pro TV a difuzat 27 de
reclame cu un rate card de 115.003 euro. Dilema Veche a publicat doua
machete publicitare pentru Premiile Gopo cu un cost etimativ de 1.638
de euro.

Sursa nr. de spoturi cost (euro)
PRO FM 41 10469
Acasa TV 27 115003
Sport.ro 25 48360
PRO TV 11 70785
Dilema Veche 2 1638

Analiza Mediatrust a luat in calcul
publicatiile tiparite si online, posturile de radio si TV
monitorizate de mediaTRUST in perioada 20 februarie  – 24
martie 2014.

Pentru vizibilitatea in publicitate,
raportul a luat in calcul rezultatele monitorizarii a 355.409 de
reclame difuzate in intervalul de timp 20 februarie – 24 martie
2014, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio si 200 de
publicatii centrale.

Mediatrust Romania a fost infiintata in
1999 si furnizeaza servicii de monitorizare catre companii romanesti
si straine.

Compania este membra din 2004 a FIBEP, principala
organizatie internationala a agentiilor de monitorizare, iar din
octombrie 2010 este detinuta in proportie de 100% de IMM –
Institute of Media Monitoring Polonia.

Lista castigatorilor premiilor Gopo
2014


Cel mai bun film: „Pozitia
copilului” (Calin Peter Netzer)

Cel mai bun regizor: Calin Peter Netzer
(„Pozitia copilului”)

Cea mai buna actrita in rol principal:
Luminita Gheorghiu (Pozitia copilului”)

Cel mai bun actor in rol
principal: Victor Rebengiuc („Cainele japonez”)
Cea mai buna actrita in rol secundar:
Ilinca Goia („Pozitia copilului”)

Cel mai bun actor in rol secundar: Vlad
Ivanov („Pozitia copilului”)

Cel mai bun scenariu: Razvan Radulescu
si Calin Peter Netzer („Pozitia copilului”)

Cel mai bun film european: „Amour”,
in regia lui Michael Haneke

Premiul „Tanara speranta”:
Tudor Panduru pentru imaginea filmului „Brigada Neagra”

Cel mai bun scurtmetraj fictiune: „O
umbra de nor”, regia Radu Jude

Cel mai bun documentar: „Experimentul
Bucuresti”, regia Tom Wilson, producator Tom Wilson

Cel mai bun film de debut (lungmetraj):
„La limita de jos a cerului”, in regia lui Igor
Cobileanski

Cel mai bun machiaj si cea mai buna
coafura: Cristina Temelie si Nastasia Mateiu („Domnisoara
Christina”)

Cele mai bune costume: Maria
Miu („Domnisoara Christina”)
Cele mai bune decoruri: Cristian
Niculescu („Domestic”)

Cea mai buna muzica originala: Jon
Wygens („Domnisoara Christina”)

Cel mai bun sunet: Cristian
Tarnovetchi, Dana Lucretia Bunescu, Cristinel ?irli („Pozitia
copilului”)
Cel mai bun montaj: Dana Lucretia
Bunescu („Pozitia copilului”)