Lifestyle

Puterea secreta a meniurilor din restaurante: Cum te pot face sa alegi salata in loc de hamburger

16 Aug, 00:03 • Redactia DailyBusiness
Reinventare designurilor meniurilor in scopul de a incuraja alimentatia sanatoasa nu e benefica doar pentru clienti, dar si pentru restaurante, care isi pot creste astfel profiturile semnificativ. Vezi ce secrete trebuie exploatate pentru un viitor in care ambele parti sunt castigatoare.
Puterea secreta a meniurilor din restaurante: Cum te pot face sa alegi salata in loc de hamburger

Ca solutie la gradul tot mai mare de obezitate
in randul americanilor, unii politicieni au propus reguli restrictive pentru
restaurante – portii mai mici, eliminarea unitatilor de tip drive-thru si
limitarea cantitatilor de bauturi racoritoare. Insa specialistii nu considera
aceste masuri ca fiind necesare.
 

Profesorul de marketing Brian Wansink, autorul
cartii Slim By Design si directorul Cornell Food and Brand Lab, crede ca
industria restaurantelor se poate descurca si singura, fara restrictii de la
autoritati, facand in acelasi timp si mai multi bani. Cum? Prin constientizarea
puterii pe care o are designul meniului.
 

Intr-un document publicat recent in Jurnalul
International de Management al Ospitalitatii, Wansink sustine ca reinventarea meniurilor astfel incat sa fie evidentiate alegerile mai
sanatoase, cu putine calorii, va avea un impact pozitiv atat asupra sanatatii
celor care calca pragul restaurantelor respective, cat si asupra sanatatii
financiare a industriei alimentare. Lucrarea se bazeaza pe cercetari anterioare,
inclusiv studii de laborator in cafenele si restaurante.
 

Trucul, spune Wansink, este de a-i determina
pe clienti sa faca alegerile corecte, prin accentuarea vizuala pe meniu a
mancarurilor sanatoase, care vor parea astfel ca sunt foarte gustoase.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

De prea multe ori, atunci cand clientii ridica un meniu, rasfoiesc paginile pentru a gasi ceea ce ei cred deja ca vor sa
comande. Nu conteaz? cat de bune sunt salatele unui anumit restaurant, daca pur
si simplu nu poti sa impiedici un client sa se opreasca direct la pagina de
burgere/pizza.
 

Potrivit lui Wansink, exista o multime de modalitati de a le atrage
atentia acestor “clienti superficiali”: culori indraznete, fonturi
contrastante, desene – totul pentru a face clientii sa observe mult mai usor
optiunile sanatoase.
 

Un alt truc este sa plasezi antreurile sanatoase si ieftine langa cele
mai scumpe produse din restaurant – practica ce se numeste “ancora meniului”.
Punand laolalta aceste doua tipuri de alimente, antreurile sanatoase si ieftine
pot fi evidentiate ca optiuni de tip “deal”, comparativ cu felurile de mancare sofisticate
si scumpe.

Vezi aici mai multe secrete ale meniurilor din restaurante.