Lifestyle

Romanii nu sunt mari amatori de discount-uri cand comanda mancare online

12 Dec, 16:22 • Redactia DailyBusiness
Romanii nu sunt influentati de oferte de ti discount atunci cand comanda mancare online, potrivit unui studiu foodpanda.ro.
Romanii nu sunt mari amatori de discount-uri cand comanda mancare online

Principalul criteriu de care romanii tin cont atunci cand isi comanda
mancare este calitatea preparatelor culinare, acesta fiind urmat de
rapiditatea livrarii si varietatea felurilor de mancare oferite de
restaurante, potrivit unui sondaj realizat de foodpanda, platforma de livrare de mancare lansata in luna septembrie in Romania si sustinuta de incubatorul de afaceri Rocket Internet.

„Desi este cunoscut apetitul
romanilor pentru reducerile de pret si promotii, iata ca atunci cand
vine vorba de mancarea comandata ei pun accentul mai degraba pe
calitate, fiind dispusi sa plateasca mai mult pentru a se asigura ca
mancarea este buna si ajunge la ei intr-un timp cat mai scurt”, a
spus Dan Macarie, Country Manager foodpanda.ro.

Preferinta pentru mancarea servita
este, de asemenea, principalul motiv pentru care 51% dintre
respondentii la nivel global isi aleg restaurantul. In schimb, spre
deosebire de Romania, discount-urile sunt mult mai apreciate in
restul lumii, 18% dintre alegeri fiind realizate pe baza acestui
criteriu. Recomandarile sunt importante in doar 10% din cazuri, la
nivel global fiind mai important rating-ul restaurantului (13%).

Atunci cand vine vorba de cele mai
importante aspecte luate in considerare in momentul in care comanda
mancare, 43% dintre romanii care au comandat prin intermediul
site-ului sau al aplicatiei sunt de parere ca pe primul loc se afla
calitatea produselor, in timp ce 29% declara ca pentru ei rapiditatea
livrarii este criteriul principal. Varietatea preparatelor culinare
este importanta pentru numai 16% dintre ei, in timp ce promotiile
oferite de restaurante conteaza in proportie de 9%.

“Romanii care comanda mancare se
asteapta ca gustul acesteia sa fie cat mai apropiat de cel al
preparatelor gatite in casa, iar ingredientele sa fie proaspete. De
asemenea, pun pret pe timpul de livrare cat mai scurt, din cauza
crizei de timp cu care majoritatea se confrunta zi de zi”, a spus
Dan Macarie, Country Manager foodpanda.ro.

La nivel global, statistica nu difera
foarte mult in ceea ce priveste importanta calitatii preparatelor
culinare, 41% dintre respondenti fiind de parere ca acesta este
criteriul de baza atunci cand comanda mancare, iar 26% declarand ca
pentru ei este important ca mancarea sa fie livrata rapid. In ceea ce
priveste discount-urile oferite de restaurante, se poate observa o
dublare a procentului de oameni care tin cont de ele la nivel global
– 18% dintre respondenti tin cont de reducerile de pret in momentul
in care isi comanda mancare. In schimb, varietatea felurilor de
mancare este importanta in doar 9% din cazuri.

Renumele restaurantului de unde e
comandata mancarea este aspectul caruia i se acorda cea mai putina
atentie, atat in cazul comenzilor efectuate in Romania (3%), cat si
la nivel global (5%).

In ceea ce priveste motivul pentru care
opteaza pentru un restaurant anume, aproape doua treimi dintre romani
au declarat ca il aleg pentru ca au mai incercat si le place mancarea
oferita de restaurantul respectiv, in timp ce 17% isi bazeaza
alegerea pe recomandarile primite din partea cunoscutilor. Promotiile
conteaza si aici intr-o proportie mult mai mica, de doar 6%, iar
rating-urile primite de restaurant sunt importante pentru numai doua
procente dintre romanii care comanda mancare.

Foodpanda.ro colaboreaza, in prezent,
cu peste 100 de restaurante din Bucuresti, iar pentru inceputul
anului viitor planuieste extinderea serviciului si in Cluj-Napoca.
Impreuna cu brandul afiliat Hellofood, este grupul lider al
platformelor online de comenzi de mancare, activ in 31 de tari.

Foodpanda/Hellofood opereaza in India,
Indonezia, Malaezia, Pakistan, Singapore, Taiwan, Tailanda, Vietnam,
Ghana, Coasta de Fildes, Kenya, Maroc, Senegal, Nigeria, Arabia
Saudita, Rusia, Argentina, Brazilia, Chile, Columbia, Mexic, Peru,
Ungaria, Venezuela, Polonia, Ucraina, Romania, Cehia, Iordania,
Rwanda si Slovacia.

Printre concurentii Foodpanda pe piata locala se afla Oliviera.