Lifestyle

Topul celor mai neinspirate cadouri de Sarbatori

25 Nov, 16:04 • Redactia DailyBusiness
Statisticile confirma: daca vrei sa arati ca iti pasa si sa eviti disputele de Sarbatori, gandeste-te mai bine ce cadouri cumperi.
Topul celor mai neinspirate cadouri de Sarbatori

Acesta este rezultatul unui studiu privind obiceiurile referitoare la cheltuielile de Sarbatori, care arata ca aproape o treime dintre europeni, dar si dintre romani, considera banii ca fiind un cadou lipsit de inspiratie si chiar ofensator. Mai mult decat atat, unul din zece europeni spune ca acesta poate fi chiar un motiv de disputa cu persoana iubita.

In cadrul studiului MasterCard, realizat la nivel european,
au fost intervievate peste 15.000 persoane din 17 tari, inclusiv Romania, pentru
a afla ceea ce ne place si ce nu ne place cand vine vorba de a oferi si a primi
cadouri – si daca inspiratia noastra are de suferit atunci cand suntem presati
de timp.
 

In general, se pare ca suntem un continent de oameni atenti,
care se feresc de consumerism: a intelege ceea ce destinatarul isi doreste cu
adevarat (87%) si a fi atent atunci cand cumperi un cadou (86%) sunt primele
doua caracteristici pe care le apreciem la un cadou.
 

De fapt, banii sunt un cadou atat de nepotrivit incat numai
una din zece persoane recunoaste ca ar oferi vreodata cadouri in bani. Acelasi
lucru este valabil si pentru romani. Le place sa primeasca un cadou care sa le
reflecte dorintele (83%), sa ii surprinda (64%) si sa fie atent ales (40%). Doar
11% dintre ei ar oferi cadouri in bani colegilor sau familiei si doar 4% ar
face asta pentru prieteni sau partener.
 

Atunci cand uitam sa acordam atentie cadoului pe care il
cumparam, ne simtim vinovati: una din patru persoane a regretat un cadou pe
care l-a oferit pentru ca nu a fost suficient de inspirat. 42% dintre romanii care
spun ca au primit un cadou neinspirat, au fost si dezamagiti. Cei mai multi pun
asta pe seama faptului ca persoana iubita nu are nicio idee ce sa le cumpere (43%).
Se pare ca implicarea personala este cea mai importanta investitie pe care
trebuie sa o facem intr-un cadou, aproape toti cei intervievati (98%) considerand
ca pretul cadoului primit de la cineva drag este irelevant.
 

„Acum ca sezonul Sarbatorilor se apropie, este esential sa stim
ca inspiratia in alegerea unui cadou este ceea ce conteaza cu adevarat. Peste
tot in Europa, pentru oameni nu sunt importanti banii investiti intr-un cadou,
ci grija cu care acesta a fost ales. Chiar daca a recurge la bani atunci cand
ai de oferit un cadou pare sa fie o optiune la indemana, studiul arata ca
familia si prietenii se asteapta mai degraba la inspiratie si grija decat la
cadouri scumpe”, a spus Javier Perez, presedintele MasterCard Europe.
 

In plus, pe masura ce tehnologia continua sa ne simplifice
viata mai mult ca niciodata – fie ca este vorba de plata unui cadou sau de cautarea
cadoului perfect – nu e de mirare ca ne indepartam tot mai mult de obiceiul de
a oferi cadouri in bani.
 

Astazi este usor sa accesezi orice site si sa platesti
electronic orice cadou, iar europenii reactioneaza pozitiv la asta, trei din
cinci persoane (66%) folosind carduri in magazine”, adauga Perez.
 

Studiul mai arata si cu cat timp inainte incepem sa cumparam
cadouri de Sarbatori. Desi o treime dintre europeni (32%) incep cu o luna mai
devreme, aproape jumatate (45%) au recunoscut ca incep sa caute cadouri cu doar
o saptamana inainte sau chiar mai tarziu. In Romania, barbatii (20%) sunt mai
predispusi decat femeile (8%) sa lase cumpararea cadourilor pe ultima suta de
metri, cu doar o zi inainte de Sarbatori.
 

Interesant este ca, dintre cei care sustin ca au primit un
cadou neinspirat (42%), aproape una din trei persoane (28%) considera ca acest
lucru se datoreaza faptului ca persoana iubita a lasat cumpararea cadoului pe
ultima suta de metri.
 

In afara de bani, alte cadouri considerate neinspirate de
catre europeni ar fi pestii de acvariu (52%), electrocasnicele (35%),
lenjeriile de pat (26%) si cosmeticele pentru baie (26%). Pentru romani, topul
celor mai neinspirate cadouri este condus de produsele alimentare (61%), urmate
de articolele de papetarie (47%) sau pestii de acvariu (43%).
 
 

Cercetarea a fost realizata de catre Toluna in 17 tari:
Austria, Belgia, Franta, Germania, Italia, Olanda, Polonia, Rusia, Spania,
Suedia, Elvetia, Turcia, Marea Britanie, Cehia, Grecia, Ungaria si Romania. 15,129
de consumatori au fost intervievati in perioada 1-15 octombrie 2014.
 

MasterCard
este o companie de tehnologie in industria globala de plati.