Media & Advertising

Ce fac antreprenorii romani cand se confrunta cu o criza de imagine

04 Apr, 18:53 • Redactia DailyBusiness
Antreprenorii români nu sunt pregătiți să gestioneze o criză de imagine, deși 60% dintre ei s-au confruntat cu asta în ultimul an - de la comentarii negative în social media, până la articole în presă sau amenințări de boicot din partea consumatorilor, conform unui studiu GMP PR.
Ce fac antreprenorii romani cand se confrunta cu o criza de imagine

Cu toate acestea, ei și-au păstrat optimismul: 75% dintre ei nu cred că în următorul an se vor mai confrunta cu așa ceva.

 

[img=7176][/img]
Comunicarea nu este o prioritate pentru
antreprenorii români. Astfel, 62% nu au o persoană responsabilă de comunicare
în companie, peste 80% nu au făcut niciodată un media training, iar 76% nu s-au
gândit la vulnerabilitățile specifice afacerii lor care ar putea duce la o
criză de imagine.
 

Doar 20% dintre ei văd riscuri venind din social
media, temerile lor cele mai mari referindu-se la crize de produs. Mai mult, un
procent de 72% nu folosesc social media în comunicarea corporate și nici nu o
iau în calcul în cazul unei crize de imagine.

Vestea bună este că 73% dintre ei
au în agenda lor numărul de telefon al unui expert în comunicare.

„Cazul Brădet ar
trebui să fie un semnal de alarmă pentru antreprenorul din România. Studiul ne
arată că 40% dintre antreprenori văd un potențial de criză venind din zona
produsului. Potențialul de criză există indiferent de business, în special dacă
ne gândim la amploarea social media. Antreprenorul român trebuie să înțeleagă faptul
că managementul crizei nu înseamnă doar un plan de comunicare, ci și un plan de
continuitate a business-ului. Un plan de criză îl ajută să știe ce să spună,
dar și cum să își continue activitatea”, a spus Ana-Maria Diceanu, Head of
Crisis Department și Senior Partner GMP PR.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 85 antreprenori
din România, majoritatea având peste 20 de angajați și afaceri de cel puțin
cinci ani.