Media & Advertising

Ce fac romanii in timpul pauzelor publicitare de la TV

25 Feb, 20:26 • Redactia DailyBusiness
Consumatorii romani evita reclamele de la televizor, 80% dintre acestia schimband canalul in timpul pauzei publicitare, potrivit unui studiu. Vezi ce fac romanii in pauzele publicitare de la TV.
Ce fac romanii in timpul pauzelor publicitare de la TV

Principalul motiv pentru care românii nu sunt
interesați de reclamele de la televizor
este faptul că le consideră plictisitoare și repetitive, potrivit studiului iSense Solutions, prezentant la Digital Marketing Forum.

În același timp, 2 din
10 români au instalate programe de Ad Block pentru publicitatea online.
 

„Datele noastre confirmă că brandurilor le
este din ce în ce mai dificil să ajungă la un consumator care nu mai are
răbdare, care este multiscreen și multitasking și care nu mai este dispus să-și
piardă timpul sau să accepte mesaje cu care nu rezonează. Acest trend va
reconfigura industria de marketing și publicitate, întrucât brandurile vor fi
nevoite să se concentreze pe conținut relevant, adaptat nevoilor și
așteptărilor publicului pe care îl targetează”, a declarat Traian Năstase, Managing Partner iSense
Solutions.

 

În timpul pauzei publicitare, 5 din 10 români
mănâncă sau fumează, ceea ce arată o axare a consumatorului pe plăceri și pe
propria persoană. De asemenea, consumatorii sunt multiscreen în timpul
reclamelor de la TV, 60% utilizând în mod obișnuit smartphone-ul și 56%
laptopul sau PC-ul.

Sunt preferate activitățile de relaxare – aceștia accesează
social media (66% de pe smartphone și 70% de pe laptop/PC) sau se joacă diverse
jocuri (46% pe smartphone, 47% pe laptop/PC).
 


Totodată, 7 din 10 consumatori vorbesc cu alte
persoane, pe parcursul reclamelor TV, iar principalele canale digitale prin
care ei comunică sunt: email-ul (64% utilizat de pe smartphone, iar 76% de pe
laptop/PC) și messenger-ul (49% – smartphone, 49% –  laptop/PC), în timp ce 69% dintre  aceștia vorbesc la telefon și 50% trimit
sms-uri.

 

Studiul mai arată că, în timpul pauzei
publicitare de la televizor, consumatorii caută informații diverse pe
smartphone (65%) sau pe laptop/PC (72%). Cele mai căutate informații online
sunt cele referitoare la vreme (46%), reduceri/promoții (36%), sănătate și
medicină (34%), sport (29%), bancuri/horoscop (27%), călătorii și vacanțe
(25%).

 


Potrivit datelor iSense Solutions, sursele de
informație care influențează consumatorul să cumpere un produs, indiferent de
tipul produsului, sunt: propria experiență (59%), motoarele de căutare (54%), recomandările
de la prieteni/rude (50%), site-urile magazinelor online (47%), site-urile producătorilor
(43%), informațiile direct din magazin (41%) și site-urile care evaluează
diverse produse (40%).

 
 

Studiul a fost realizat online de către
compania iSense Solutions, special
pentru Digital Marketing Forum, pe un eșantion de 500  de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro.

Datele
sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta intre 18-65 ani, din mediul
urban din România, iar culegerea datelor a fost realizată în luna februarie
2016. Rezultatele au un grad de eroare de +/-4,3%, la un nivel de încredere de
95%.
 

Un infografic al acestui studiu este
disponibil aici.