Media & Advertising

Ce pozitie are IAA Romania privind decizia Concurentei de a amenda 11 agentii media

08 Oct, 15:37 • Redactia DailyBusiness
IAA Romania a transmis un punct de vedere referitor la decizia preliminara a Consiliului Concurentei in investigatia legata de posibila intelegere intre agentiile de media din Romania.
Ce pozitie are IAA Romania privind decizia Concurentei de a amenda 11 agentii media

IAA Romania a luat act de investigatia
Consiliului Concurentei si nu isi propune sa puna in discutie concluziile
acesteia, se arata in comunicatul International Advertising Association.
 

IAA Romania sustine implementarea
accelerata a unor ghiduri de bune practici, precum Codul Etic si Ghidul de
Licitatii, in colaborare cu toate institutiile abilitate si va actiona in
continuare pentru crearea unui mediu de afaceri profesional si echitabil,
in beneficiul unui climat de business correct, mai precizeaza Consiliul
Director IAA Romania.
 
 

IAA Romania isi exprima public
pozitia de sustinere a demersurilor realizate de agentiile de media membre
UAPR cu privire la realizarea si implementarea unor practici corecte de
business intre actorii acestei piete.
 
 

International Advertising
Association este un parteneriat strategic care apara interesele comune ale
tuturor disciplinelor din intregul spectru al comunicarilor de marketing – de
la agentii de publicitate pana la companii mass-media, agentii si firme de
marketing direct, cat si ale practicantilor individuali.

Consiliul Concurentei a sanctionat 11 companii din industria media cu amenzi in valoare totala de 14,5 milioane de lei (aproximativ 3,2 milioane euro).

Autoritatea de concurenta a constatat ca cele 11 companii au participat la o intelegere anticoncurentiala avand ca obiect eliminarea de pe piata comercializarii serviciilor de comunicare prin media, a agentiilor media concurente.  

Cele 11 companii implicate si sanctionate sunt:

Brand Programming Network S A – 280.296 lei (62.500 euro)
B.V. McCann-Erickson SRL- 3,2 milioane de lei (717.719 euro)
Groupm Media Operations SRL- 230.011 lei (51.288 euro) 
Initiative Media SA – 2,5 milioane de lei (557.104 euro)
Mediacom Romania SRL – 1,3 milioane de lei (296.280 euro)
Mediaedgecia Romania SRL – 967.226 lei (215.672 euro)
Mindshare Media SRL – 949.672 lei (211.758 euro) 
Opti Media SRL – 599.636 lei (133.707 euro)
Starcom Mediavest Group SRL – 1,8 milioane lei (412.479 euro)
United Media Services SRL – 498.748 lei (111.211 euro)
Zenith Media Communications SRL – 2,1 milioane lei (478.560 euro)