Media & Advertising

Cele mai populare denumiri de firme din Romania

02 Mar, 13:17 • Redactia DailyBusiness
Patronii români au, în marea lor majoritate, aspirații occidentale. Dovadă denumirile cel puțin originale, cu iz de business ca-n filme, în care investitorii subliniază că sunt "Owneri" sau CEO, iar afacerile lor au denumiri pompoase, cu pretenții de multinațională. Cel puțin asta reiese dintr-un studiu realizat de analiștii de la KeysFin, care a analizat denumirile firmelor active din România.
Cele mai populare denumiri de firme din Romania

Probabil ați auzit de expresia „afară-i vopsit gardul, și înăuntru
leopardul!” În business-ul românesc, asta se traduce prin afaceri în marea
lor majoritate de apartament, cu denumiri cât mai pompoase, de-a dreptul
fioroase, asta dacă menținem comparația cu leopardul.

Faptul că românii umblă cu SRL-ul vopsit în culori occidentale este confirmat
de statistica KeysFin care arată că cele mai multe firme active, 11.595, poartă
denumirea de „Consulting”, iar alte 9700 includ numele
„Invest”. Denumiri foarte populare la români sunt și
„Construct” (8856), „Trans” (8272), „Company”
(6851), „Design” (6212) și, bineînțeles, „Internațional”
(6122).

Pe lista celor mai populare denumiri de firmă se mai află Star, Tech, Business,
Trading, Management, Media, Expert, Soft, Concept și Logistic, toate aflate pe
cărțile de vizită a peste 100.000 de societăți comerciale.

Nu lipsesc și denumiri precum Best, Smart, Industrial, Marketing, Universal,
Super, West, Fast, Gold și Mega.

„Acestea denumiri, cele mai des întâlnite, dovedesc faptul că investitorii
români, indiferent că au un PFA, un SRL sau un SA, încearcă să-și asigure un
capital de imagine cât mai solid, să dovedească, în primul rând prin denumire,
stabilitate și seriozitate. Că peste 90% dintre firmele din România au sediile
sociale în apartamente de bloc, asta este altă problemă”, spun analiștii
de la KeysFin.

„Vorbim, pe de o parte, de dorința de a impresiona clienții interni, iar
pe de altă parte de nevoia legitimă de a negocia de la egal la egal cu
potențiali parteneri străini. Una este să te cheme Mega Consult International
și alta este să te denumești Cabluri și Vopseluri SRL”, au mai spus
aceștia.

Un fenomen tot mai întâlnit în economie îl reprezintă, din acest punct de
vedere, și înființarea unor companii în afara țării, la Londra, Paris, în SUA
sau în paradisurile exotice, tocmai pentru a sugera potențialilor parteneri
faptul că au de-a face cu firme serioase, nu cu „business-uri de buzunar”.

„Owner, CEO, manager, business developer, CFO, project manager, asistent
manager, etc. Nu prea mai avem directori, contabili șefi, secretare, directori
de personal, responsabili aprovizionare, gestionari, magazioneri etc.. Acum
femeia de serviciu a devenit cleaning personal, secretara este obligatoriu
asistent manager, iar contabilul este CFO. Sunt alte exemple care dovedesc
aspirațiile occidentale ale românilor și modul în care încearcă să-și
cosmetizeze originea mioritică, cu parfum socialist”, spun experții
KeysFin.

Există, bineînțeles, și exemple de business-uri cu nume ancorate puternic în
filonul național, care ne aduc aminte de sorgintea românească, tradițională.
Potrivit studiului KeysFin, cel mai des întâlnit nume tradițional este Miorița,
o denumire aflată pe frontispiciul a peste 170 companii înregistrate la
Registrul Comerțului.

În rest, cele mai multe poartă denumiri de flori precum Magnolia, Crinul și
Crizantema, de păsări (Albatros, Condor) sau alte denumiri care au legături cu
așteptările oamenilor de afaceri, de la Favorit, Splendid, Elixir, Nirvana,
Talisman, Fortuna, Orizont, Unic, Actual, Viitorul, Ascendent, la Cristal,
Diamant și Briliant.

„Încă o dovadă că, indiferent că aleg sau nu denumiri cu iz occidental,
toate au legătură cu aspirațiile business-ului, de la International și
Universal la Unic, Splendid și Talisman. E un lucru rău? Nici pe departe.
Dovedește faptul că oamenii de afaceri români, indiferent la ce nivel
activează, privesc cu optimism realitatea și caută să își impulsioneze
business-ul prin orice mijloace”, au mai comentat analiștii KeysFin.

Studiul KeysFin privind denumirile firmelor a luat în calcul cele 549.427 de
firme înregistrate și active la nivelul anului 2014.