Media & Advertising

Cum să devii un brand în online în câțiva pași

03 Mar, 00:43 • Redactia DailyBusiness
Fiecare antreprenor care își desfășoară activitatea în mediul online își propune să facă tot ce îi stă în putință pentru a ajunge un brand veritabil, cunoscut și apreciat în online. Vezi care sunt ingredientele necesare pentru a reuși într-un asemenea demers.
Cum să devii un brand în online în câțiva pași

Ca procesul să fie un real succes, ai nevoie de o strategie eficientă, bazată
pe cele mai importante aspecte ale companiei tale, spun reprezentanții agenției interactive iAgency, care se referă aici, în
special, la definirea ta ca afacere, cine sunt clienții tăi, cum le poți veni
în sprijin cu informații utile și, practic, cum îi poți ajuta.

Mai mult, trebuie să le oferi o experiență unică, veritabilă
cu produsul/serviciul pe care îl promovezi și să îi transformi în ambasadori
veritabili a afacerii ce se va transforma, încet, dar sigur, într-un brand.
 

Pentru asta trebuie să iei în calcul multe aspecte. Să
renunți la listele interminabile de TO DO.  Să faci brainstorming-uri, să
discuți mai mult cu echipa ta de vânzări și marketing și să îți alegi pe cineva
potrivit să te promoveze în online.
 

Pentru că promovarea online nu este o joacă de copii, ci
eforturi susținute ale tuturor membrilor echipei. Îți trebuie viziune, talent
și foarte multă ambiție să reușești. Dar dacă ai în aplicare și un plan de
optimizare SEO foarte bine pus la punct, cu o agenție interactivă cu
experiență, deja jumătate din treabă este făcută.
 

Agenția interactivă iAgency prezinta câteva
sfaturi utile care să te ajute în acest proces ambițios.
 

Cum începi brandingul online
 

Analizând cu atenție mai multe detalii despre business-ul pe
care îl ai, precum:

1. Îți redescoperi brandul – mizezi pe autenticitate, pe
plusurile tale

2. Creezi o diferențiere – practic, plusurile tale le
transformi în avantaj competitiv (ce oferi tu unic sau mai bine decât
competiția ta)

3. Începi să creezi o conexiune între vizitator (potențial
client) și afacerea pe care o conduci, prin care vei reuși să te transformi
într-un brand

4. Construiești o experiență digitală unică pentru vizitatorul
tău – un site cu optimizare SEO eficientă, prezența pe cele mai importante
Social Media, mesaje personalizate, axate pe publicul tău țintă, prin articole
și materiale informative, în care cititorii tăi să se regăsească și să își
rezolve o parte din problemele lor – toate duc la crearea unei personalități.
 
 

În era digital, brandurile socializează
 

Probabil ai mai auzit asta și este cât se poate de adevărat.
Ca să devii un brand online, trebuie să vorbesti cu publicul, NU catre el.
Pentru ca este atat de sătul să fie asaltat de fraze poetice, lungi și de
neînțeles.

Un brand online se construiește atât prin unicitate, cât mai ales
prin povești, în care să îi implici direct. Mesaje pe care le umanizezi, prin
implicare, prin impulsuri la acțiune și angajamentul tău față de vizitatori și
feedback-ul pe care ți-l vor oferi. Practic, de aici pornește o altă misiune
importantă, și anume storyteller de brand.
 

Pe lângă optimizarea SEO, Social Media este al doilea cel
mai important mijloc prin care poți oferi valoare rapidității feedback-ului și,
totodată, cel care face diferențierea între tine și alte branduri. Dar pentru
asta, trebuie să comunici idei mari, să ai acțiuni îndrăznețe, o gândire agilă
și să privești lucrurile dintr-o perspectivă largă, pentru că nu oricine este
dispus să se implice și să îți ducă renumele mai departe dacă nu se regăsește
în poveștile tale.
 

Primordial, orice ai face în a deveni un brand este să îți respecți
promisiunea făcută către publicul tau, să o promovezi ca să le influențezi
decizia de cumpărare. O promisiune coerentă, clară, pe care o respecți până în
pânzele albe te va transforma într-un brand de renume în online.
 

Astfel, ca antreprenor, dar și reprezentant al unui viitor
brand, înțelege că un site care nu este promovat și optimizat eficient din
punct de vedere SEO, nu te va ajuta sa devii un brand prea curand. Pentru că
Social Media este strâns legată de site-ul tău, pe care îl promovezi și prin
care încerci să atragi adepți. Iar dacă el nu respectă câteva reguli clare
(arhitectură, structura textelor, optimizarea on și offpage etc.), tot acest
proces fie va dura, fie nu vei putea reuși să devii un brand adevărat.
 

Iar dacă simți că povara este prea mare, apelează la o
agenție interactivă care să îți ofere servicii complete de promovare online, prin intermediul
comunicatelor de presă, al anunțurilor, prin creare de conținut pentru bloguri,
campanii de Google Adwords, Facebook Ads și multe altele.