- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

FT: Cei mai bogati jucatori de tenis si contractele lor de publicitate

08 Jul, 16:02 • Redactia DailyBusiness
Pentru marii jucatori de tenis ai lumii, adevaratii bani vin din contractele de sponsorizare si nu din premii, scrie Financial Times la doua zile dupa incheierea turneului de Grand Slam de la Wimbledon.
FT: Cei mai bogati jucatori de tenis si contractele lor de publicitate

Roger Federer, numarul 1 mondial in clasamentul masculin, a castigat 20 de milioane de lire sterline (25 mil. euro) din premii de-a lungul celor 11 ani de cariera, din care o mare parte provin din titlurile obtinute la turneele de Grand Slam. Cea mai mare parte din venitul sau anual – de aproximativ 16 milioane lire sterline ( 20,2 mil. euro) – provine, insa, din sponsorizari.

In 2006, jucatorul elvetian a semnat un contract cu Rolex, evaluat la 7 milioane lire sterline ( 8.8 mil. euro) pentru zece ani si si-a reinnoit, pentru 1 milion de lire sterline( 1,2 mil. euro) intelegerea cu Wilson pentru publicitate la rachete de tenis, acesta din urma fiind considerat cel mai profitabil contract de acest gen din istoria acestui sport. In 2007, a fost ales, impreuna cu jucatorul de golf Tiger Woods si fotbalistul Thierry Henry, pentru a face parte din campania de publicitate a Gilette.

Tenismanul mai are si alte contracte avantajoase cu Swiss International Air Lines, Mercedes-Benz, Nike, compania de asigurari Nationale Suisse si automatele de cafea Jura.

Pe de alta parte, la feminin, Maria Sharapova, 21 de ani, este considerata, conform revistei Sports Illustrated, sportiva care castiga cei mai multi bani de pe planeta. Cu toate ca premiile in bani castigate de ea au fost cu mult mai mici decat ale lui Federer – doar 6,1 milioane de lire sterline( 7,7 mil. euro) de cand a devenit profesionista in 2001- infatisarea ei de model de top face ca sponsorii sa stea la coada pentru a-i obtine semnatura. Se aproximeaza ca rusoaica castiga mai mult de 12 milioane de lire sterline( 15 mil. euro) pe an din contractele cu companii care produc o gama extrem de diversificata de produse: de la camere foto, masini, pasta de dinti si bauturi energizante, la ceasuri, sucuri de fructe, parfumuri si celulare.

Pentru a fi ales de sponsori nu trebuie doar sa ai succes pe terenul de tenis, ci si carisma, infatisare placuta, fluenta in engleza si e de preferat sa provii dintr-o zona geografica cunoscuta, afirma pentru Financial Times Lawrence Frankopan, senior manager pe segmentul clienti la IMG, o firma de management sportiv.

In afara topului 20, castigurile din sponsorizari sunt extrem de reduse. Jucatorii de tenis care nu se claseaza in primii 100 ai lumii nu atrag interesul companiilor care produc altceva decat accesorii legate de lumea tenisului si se vad nevoiti, de cele mai multe ori, sa se bazeze pe ajutor financiar din partea federatiilor nationale.