Media & Advertising

Kazahii renunta la brandul Rompetrol, vechi de 40 de ani

10 Mar, 11:48 • Redactia DailyBusiness
Grupul Rompetrol NV. isi va schimba in perioada urmatoare denumirea in KazMunayGas International NV, ca parte a procesului de integrare a activitatilor si operatiunilor in cadrul unicului sau actionar - KazMunaygas (KMG), compania nationala de petrol si gaze din Kazahstan.
Kazahii renunta la brandul Rompetrol, vechi de 40 de ani

Decizia a fost adoptata in
unanimitate de consiliul de administratie a grupului la finele lunii
februarie. 

Domeniul principal de activitate a grupului Rompetrol, acum KazMunayGas International, vizeaza rafinarea
si comercializarea de titei si produse petroliere in Europa.

Brandul “umbrela” este o
conditie prealabila pentru consolidarea pozitiei pe piata a grupului
de firme sub marca KMG atat in Romania, cat si pentru intrarea cu
succes pe alte piete externe. 

„Toate companiile grupului vor fi
promovate printr-un singur brand, care va fi cunoscut atat
in tara, cat si la nivel international” a declarat Zhannat
Tussupbekov, managing director pentru procesarea si marketing-ul
extern al titeiului in cadrul CN KazMunayGas si CEO al Grupului
Rompetrol (de acum – KMG International).

De asemenea, divizia centrala de
management si suport a grupului – The Rompetrol Group Corporate
Center SRL Romania, va deveni KMG Rompetrol. Compania va continua sa
asigure managementul si serviciile conexe pentru toate companiile ce
fac parte din grupul Rompetrol – KMG International.

Brandul Rompetrol va fi folosit in
continuare in cadrul segmentului de distributie, acesta fiind un
brand puternic si recunoscut atat pe plan local, cat si
international. Schimbarea identitatii vizuale in acord cu noul nume,
in Europa si in regiunea Marii Negre, va avea loc treptat, avand in
vedere ca acum compania opereaza peste 700 de benzinarii in peste 7
tari
.

Recent, compania a finalizat procesul
de dezvoltare a unui nou concept de benzinarii Rompetrol. Astfel,
pentru a asigura loialitatea clientilor si pentru sustinerea
investitiilor alocate pentru dezvoltarea noii identitati vizuale a
statiilor, compania va continua sa opereze sub marca „Rompetrol”.

Compania a inceput inca de anul trecut
strategia de integrare si aliniere a operatiunilor sale in cadrul
KMG, respectiv Vector Energy (compania de trading a grupului din
Elvetia) a devenit KMG Trading AG (subsidiara a KMG Rompetrol),
obiectivul acesteia fiind de a deveni operatorul national unic pentru
exportul de titei din Kazahstan in Europa si regiunea Marii Negre.

Pentru sustinerea acestei activitati, dar si pentru a putea intra pe
noi piete, compania trebuie sa-si dezvolte activele logistice in
acord cu nevoile Kazahstanului, dar si sa-si consolideze
operatiunile de trading.

Grupul Rompetrol a adoptat recent un
nou model operational in acord cu strategia de consolidare si
dezvoltare a activitatilor si operatiunilor din Romania si Europa de
Sud-Est. Reorganizarea activitatilor va permite grupului o crestere
a flexibilitatii operatiunilor, cu un impact semnificativ in
eficientizarea structurii costurilor, potrivit reprezentantilor grupului.

In urma achizitiei grupului Rompetrol
in 2007 de catre compania nationala de petrol si gaze din Kazahstan,
acesta a devenit un pod energetic intre resursele naturale
disponibile in Asia Centrala si pietele europene.

KMG International opereaza peste 1.100
de puncte de distributie a carburantilor
in Romania, Franta, Spania,
Republica Moldova, Georgia, Bulgaria, sub marcile Rompetrol si
Dyneff. De asemenea, grupul detine rafinariile Petromidia Navodari si
Vega Ploiesti.

In Kazahstan, KazMunayGas Internat) nal
ste prezent atat prin intermediul filialei sale Rominserv, care
asigura modernizarea complexului petrochimic Pavlodar, cat si prin
Rompetrol Well Services care furnizeaza servicii in sectorul de
explorare si productie a hidrocarburilor.

Brandul Rompetrol are o vechime de 40 de ani, compania fiind infiintata in 1974 ca operator international al Romaniei in domeniul industriei petroliere.

Modificarea denumirii celor 700 de benzinarii din Rompetrol in KMG este un plan pe termen lung, care va dura si pana la 10 ani.

Rompetrol concureaza pe piata locala cu OMV Petrom, MOL, Lukoil, Agip, Gazprom si Socar.

Citeste si:
5 brand-uri romanesti, prea „stralucitoare” pentru a fi eclipsate de cumparatorii straini
De ce apeleaza firmele la rebranding. Vezi topul motivelor si costurile procesului