Media & Advertising

O veste buna si una rea: Industria media a iesit din criza, dar intampina o problema si mai mare

12 Aug, 17:16 • Redactia DailyBusiness
Industria de media si divertisment (Media & Entertainment) a depasit incertitudinile economice generate de recesiunea globala si schimba tactica, renuntand la taierile de costuri si tintind cresterea – se arata in studiul efectuat de EY in randul directorilor financiari (CFO) din 50 de companii globale de media si divertisment.
O veste buna si una rea: Industria media a iesit din criza, dar intampina o problema si mai mare

Intitulat „It’s Showtime! Digital drives
the agenda, data delivers the insights” – raportul arata ca directorii
financiari nu mai sunt ingrijorati din pricina recesiunii globale, ci
se pozitioneaza cat mai bine ca sa genereze cresteri pentru
companiile lor prin capitalizarea oportunitatilor din mediul digital
si prin investitii in tehnologie, talente din digital si
infrastructura, precum si prin achizitii si alte genuri de
tranzactii. 

Doar 26% dintre executivii chestionati
considera ca incertitudinea economica globala va continua sa
reprezinte o provocare in urmatorii trei ani, fata de 62% in urma cu
doi ani, fapt care demonstreaza o descrestere dramatica a gradului de
ingrijorare economica.

In pofida oportunitatilor de crestere,
industria M&E continua sa se confrunte cu multe provocari. Marea
majoritate a directorilor financiari (64%) au identificat drept cele
mai mari obstacole in calea dezvoltarii industriei in urmatorii trei
ani problemele legate de dezintermedierea oferita de tehnologie,
precum si incapacitatea de a convinge consumatorii sa plateasca un
pret corect pentru continut (58%).

Alti CFO au enumerat ca provocari
pentru viitor incertitudinea structurala si din punct de vedere al
reglementarilor (42%) si reducerile/realocarile de bugete de
marketing (26%).

Directorii
financiari incep repozitionarea pentru crestere si considera ca
analiza de date va fi un mijloc de atingere a acestui deziderat.

Ei
pun un accent semnificativ pe date pentru imbunatatirea procesului de
luare a deciziilor si eficientizarea sistemelor si proceselor. Cu
toate acestea, raman inca multe de facut in acest domeniu.

In vreme
ce 59% dintre directorii financiari considera ca firmele lor folosesc
cu succes datele pentru a raspunde nevoilor si asteptarilor
clientilor existenti, doar 33% dintre ei afirma ca firmele lor
reusesc sa foloseasca eficient datele pentru a genera afaceri noi.

Si, in conditiile in care doar 39%
dintre directorii financiari cred ca organizatiile lor reusesc sa
fructifice eficient datele in colaborarea intre departamente, 58%
dintre ei declara ca folosirea in comun a datelor intre diversele
unitati de business din organizatie ar ajuta mult la imbunatatirea
eficacitatii globale a organizatiei.

In paralel, pe masura ce analizele de
date devin tot mai importante pentru zona operationala a afacerii,
creste si nivelul de ingrijorare privind eficacitatea si
supraincarcarea cu date.

Firmele din industria media si divertisment
se asteapta ca volumul de stocare de date sa creasca de la 1.100
exabytes de date disponibile in anul 2010, la 8.000 exabytes de date
in 2015.

Directorii financiari si-au exprimat
ingrijorarea in privinta dificultatii tot mai mari de a identifica
informatiile relevante in tot acest volum in crestere masiva
de date.

Printre alte rezultate importante
reiesite din studiu se numara:

  • Prioritatile de
    top pentru anul care urmeaza sunt evolutia distributiei digitale si
    online (74%), reducerea costurilor si eficientizarea afacerii (34%),
    diferentierea creativa a continutului produs (32%), extinderea
    brandului la nivel global (32%) si cresterile pe noi segmente de
    piata (30%).
  • 72% dintre
    respondenti au mentionat zona de media interactiva ca fiind cea mai
    bine pozitionata pentru o evolutie pozitiva in viitor, urmata de
    retelele de televiziune prin cablu (42%), conglomeratele media
    (36%), productia de film si de televiziune (30%) si serviciile de
    continut si de informatii (30%).
  • Cele mai
    importante actiuni identificate pentru cresterea eficientei
    companiilor din domeniu sunt atragerea/retinerea de angajati
    valorosi (58%), imbunatatirea capabilitatilor IT (42%), intelegerea
    mai aprofundata a tendintelor de pe piata, a clientilor si a
    competitorilor (38%) si punerea mai rapida pe piata de produse noi
    (30%).
  • Directorii
    financiari prefera tranzactii care sa le ofere proprietate deplina
    sau majoritara (61%), in locul investitiilor de portofoliu sau ale
    celor care le asigura o pozitie minoritara (34%). Valoarea medie a
    tranzactiilor din domeniu in prima jumatate a anului 2014 a fost de
    939 milioane USD, fata de 220 milioane USD in 2013 si 157 milioane
    USD in 2012. Cresterea s-a datorat, in principal, tranzactiilor din
    zona operatorilor de cablu.

„In ciuda vestilor
bune, 58% dintre jucatorii din industria de media si divertisment
considera ca au pierdut sau sunt pe cale sa piarda controlul asupra
relatiei cu clientii. Acesta este unul dintre cele mai interesante
procente ale studiului pentru ca demonstreaza ca una dintre marile
zone de risc este inabilitatea de a convinge consumatorii sa
plateasca un pret just
pentru continutul creat de companiile din
industrie. Aceeasi problema o au si jucatorii de pe piata locala,
chiar mai mult fata de cei prezenti in studiu, in conditiile unei
piete mici, in care investitiile in inovatie si diferentiere a
continutului sunt mai putine,”
a declarat Elena Badea, director de marketing, EY Romania.