Media & Advertising

Premiera: Companii din China intra in Top 30 al furnizorilor de spatii media

07 May, 14:44 • Redactia DailyBusiness
Doua companii chineze - CCTV si Baidu – au intrat anul acesta in Top 30 Global Media Owners, raport realizat de ZenithOptimedia , fiind pentru prima data cand o companie din China reuseste acest lucru. Acestea se alatura companiei braziliene Globo, fiind singurele companii din top ce fac parte din pietele emergente.
Premiera: Companii din China intra in Top 30 al furnizorilor de spatii media

Pe primul loc in Top 30 se situeaza
Google, cel mai mare detinator de spatiu media la nivel global, avand venituri cu 47% mai mari
decat compania situata pe locul II – DirecTV. Aceast decalaj a crescut de la 39% in editia
de anul trecut a raportului, din moment ce search-ul ca functiune nucleu a lui Google a
beneficiat de cresterea rapida a volumului in zona

smartphone-urilor si a tabletelor.

CCTV, compania de televiziune nationala
din China ce beneficiaza de aproximativ un sfert din piata chineza de publicitate TV, intra
in Top 30 pe locul 23, inaintea Facebook-ului. Baidu, principalul motor de cautare al Chinei,
echivalentul local al lui Google, ajunge pe locul 28 in top, in fata lui Microsoft.

[img=4930][/img]

Majoritatea companiilor aflate in
top media owners opereaza la nivel international pe mai multe piete, exceptia fiind data de
doar 7 dintre acestea: Baidu si CCTV in China, Globo in Brazilia, Cox Enterprises in SUA si 3
companii japoneze Asahi Shimbun Company, Yomiuri Shimbun Holdings si Fuji Media
Holdings.

Cinci companii de internet intra in
top
– Google, Yahoo!, Facebook, Baidu si Microsoft – atragand 67% din investitiile globale
in publicitatea pe internet si 21% din veniturile totale de media generate de Top 30 media owners.
Puterea pietei de publicitate pe internet este detinuta la acest moment de
intermediari, companii care conecteaza consumatorii cu

continutul pe care il cauta, sau unii
cu altii , mai degraba decat cu producatorii de continut.

Producatorii de continut inca
domina
, in pofida cresterii rapide a intermediarilor de internet, generand o mare parte a veniturilor de
media. 22 de companii din Top 30 sunt companii de media si entertainment traditionale,
care creeaza si distribuie continutul lor propriu, avand un cumul de 64% din veniturile media
combinate ale furnizorilor de media din intregul top.

Divizarea presei si televiziunii.
Declinul industriei de publishing duce la scindarea marilor conglomerate media in companii ce
preiau diviziile de film si televiziune si cele de publishing, cum este cazul lui News
Corporation, divizat in Century Fox si noul News Corporation. Un rationament similar se
gaseste si in spatele divizarii lui Time Warner. Time Inc., publisher-ul sau de reviste se va
separa de Time Warner cu diviziile sale de film si televiziune, actiune programata pentru
trimestrul II din 2014.

ZenithOptimedia defineste veniturile de
media ca fiind toate veniturile ce deriva din diversele tipuri de
business ce sustin advertising-ul:t eleviziune,
ziare, publishing, internet search, social media si asa mai departe.
Acesta
include nu doar veniturile de
advertising, ci si alte venituri, cum ar fi veniturile din tiraj
pentru ziare si reviste, sau veniturile din abonament pentru
TV-ul platit. Pentru companiile listate public, cifrele sunt estimari
ZenithOptimedia.

Cateva companii din top nu
sunt exclusiv de media; altele sunt giganti corporatisti pentru care veniturile de media reprezinta doar o
mica parte din totalul cifrei de afaceri. In top sunt contorizate doar
veniturile de media pentru scopurile clasificarii.

Acest lucru creeaza o imagine clara a marimii si puterii de negociere
a celor mai mari furnizori de media din piata
globala.

Acest raport acopera anul financiar 2012, fiind ultimul an
pentru care ZenithOptimedia detine cifre de venit complete
pentru toate companiile listate public.