Media & Advertising

Ungaria a adoptat taxa de 40% pe veniturile din publicitate

12 Jun, 14:21 • Redactia DailyBusiness
Parlamentul ungar a adoptat, miercuri, controversata taxa pe veniturile anuale din publicitate ale companiilor de media, care a starnit in ultimele saptamani protestul a peste 60 de televiziuni, radiouri, publicatii si site-uri de presa din Ungaria.
Ungaria a adoptat taxa de 40% pe veniturile din publicitate

Potrivit AFP, proiectul legislativ, care prevede
introducerea unei taxe ce ar putea ajunge la maximum 40% din
veniturile anuale din publicitate in cazul companiilor de media, a
fost aprobat cu 144 de voturi „pentru” si 30 „impotriva”
de Parlamentul ungar, in care conservatorii premierului Viktor Orban
detin doua treimi din mandate.

Dupa ce, pe 4 iunie, doua dintre
cele mai mari televiziuni din Ungaria – RTL si TV2 – au anuntat ca
intentioneaza sa isi opreasca emisia, in semn de protest fata de
planurile autoritatilor maghiare de a introduce aceasta taxa pe
veniturile anuale din publicitate, si alte societati de media s-au
alaturat acestei actiuni, care s-a transformat intr-un protest
in masa in media din Ungaria, scrie Mediafax

Peste 60 de televiziuni, radiouri, publicatii si site-uri de presa au inceput joi seara o serie de proteste fara precedent fata de planurile autoritatilor maghiare de a introduce o taxa pe veniturile anuale din publicitate, care ar putea ajunge la 40%.