Media & Advertising

Victima a Ordonantei Voiculescu? Agentie a National TV cere insolventa Propaganda

14 Mar, 13:31 • Redactia DailyBusiness
Agentia care vinde publicitate pentru National TV cere insolventa altei companii din domeniu, la un an de la aplicarea Ordonantei 25, care afecteaza puternic industria media, potrivit unor specialisti.
Victima a Ordonantei Voiculescu? Agentie a National TV cere insolventa Propaganda

Agentia de Publicitate Media Center (APMC), cu afaceri anuale de peste 4 milioane de euro, cere insolventa altei companii de media, Propaganda Consult, potrivit unui dosar inregistrat joi la Tribunalul Bucuresti.

APMC se ocupa cu vanzarea de publicitate in cadrul Centrului National Media, ce detine posturile de
televiziune National TV, N24 si Favorit TV.

Compania a inregistrat in 2012 o cifra de
afaceri de 18,5 milioane de lei (peste 4 milioane de euro) si profit
net de 346.000 lei, potrivit datelor de la Ministerul Finantelor.

Agentia Propaganda Consult a raportat
la randul sau o cifra de afaceri de 8,4 milioane de lei (aproape 2
milioane de euro) in 2012 si un profit net de 5.700 de lei.

Recent, Propaganda a derulat campanii pentru clienti precum Meda si Selgros. In perioada 2009-2011, agentia a mai realizat campanii pentru brandurile Rienergy, Burger si Servus ale European Food.

Aceasta actiune in instanta ar putea fi determinata de aplicarea Ordonantei 25/2013, supranumita „Ordonanta Voiculescu”, care prevede eliminarea rebate-urilor pentru agentii din traseul banilor de publicitate TV si plata directa de catre clientul de publicitate la postul de televiziune, pentru achizitia de spatiu publicitar TV.

Efectele actului normativ sunt foarte ciudate, la prima vedere. Pana acum, clientul dadea banii agentiei media, iar agentia media ii trimitea postului de televiziune, si isi oprea un comision. Acum, clientul da toti banii postului de televiziune, deci acesta ar trebui sa castige mai mult. Sau clientul sa plateasca mai putin. Cert e ca dispare comisionul agentiei.

Potrivit jucatorilor din aceasta industrie, comisionul acela era insa meritat. Fara agentiile de media, clientul are batai de cap in relatia cu televiziunile.

Masura legislativa a schimbat intreaga piata de media, nu doar pe cea de televiziune, ceea ca a facut ca 2013 sa fie poate cel mai dificil an pentru industrie

Victor Dobre, general manager la International Advertising Association (IAA) Romania, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca  Ordonanta 25/2013 a dus la lungirea termenelor de plata in mediile non tv,  ceea ce afecteaza toata presa, in special digitalul care ar fi trebuit sa creasca.  Si asta pentru ca toti clientii de publicitate sunt concentrati pe platile catre TV, ca sa-si poata mentine conditiile negociate.

In vara anului trecut a intrat in insolventa DBV Media Houseregie de vanzari de publicitate axata pe televiziune si print. 

Printre televiziunile si publicatiile pentru care regia vindea spatii de publicitate se numarau OTV, Music Channel, Money Channel, Realitatea TV si revista Tabu. 

Brindusa Vlanga, fost director de vanzari la Pro TV si proprietara DBV Media House, declara ca din cauza aplicarii Ordonantei 25/2013, „vor ramane probabil, in viata, marile grupuri de media care vor monopoliza piata si isi vor impune conditiile”.